21-12-2005, 02:11 AM
ChronoMaster Skrev:Jeg giver 45 kr for overførsel til udlandet (når jeg sender en mail til banken; gør jeg det selv koster det 30 kr), og benytter man IBAN & BIC/SWIFT kode, er der ikke gebyr for modtageren af pengene.check igen, der bliver gebyr for modtageren hvis du bare tager de danske omk i Euro hvilket de 30 kr viser. Det er ikke sikkert modtageren protesterer, så nogen gange går det, men check om du vil med en modtager, han/hun får et gebyr desværre.
varen.
Mvh.
Paypal er enkelt og nemt og jeg bruger det også gerne, MEN del i Europa specielt kræver 3% extra = paypal gebyr, og så forsvinder en del af fordelen, og så er der vekselkursen som også for STØRRE beløb kan betyde noget, for den er ikke optimal mildest talt. Det er korrekt at man kan få støtte fra Paypal op til et vist beløb hvis uret ikke leveres, og de som arbejder med paypal vil ikke gerne i konflikt med Paypal, så der har man en vis styrke.
SÅ fint med Paypal - enkelt og du kan jo se gebyret inden, og hvis du benytter egen bank, som også er strålende, specielt hvis man som ex. i Nordea kan gennemføre udenlanske betalinger over netbank (kan man måske også hos andre) så er det bedst med at anvende netbak type for at spara ekspeditionsgebyr, og regn så med at sætte kryds i at modtage betaler omk i både DK og udland, og et gebyr på 85 - 100 kr.
vh John
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)