19-05-2012, 03:28 PM
Nu har jeg brugt en del tid på at "google" og vil ligge ud med at sige at jeg har ikke et af disse mærker som personlig favorit, og synes om en del ure fra begge lejre.
Umiddelbart er jeg kommet frem til at Omega modtager laver en stor ændring og flere små ændringer på deres ETA grundværk, hvor det vigtigste klart er om/påbygningen af Co-Axial.
IWC modtager deres ETA i stumper og udskifter ca. 75%, hvilket betyder at det mere er baseret på ETA, end egentlig at være det.
Så langt, så godt.
Omega har altså et forholdsvis standard ETA med en større ombygning pga. Co-Axial.
IWC har et ETA baseret værk, som de selv har bygget meget om (75%)
Altså virker det for mig, som om at IWC ændrer/forbedrer mest.
Men giver det et "bedre" ur ifht. holdbarhed, servicevenlighed, præcision m.m?
Så hvad der er bedst, kan vel stadig diskuteres, alt efter hvad man personlig vægter højest.
Under alle omstændigheder laver både Omega og IWC lækre ure, som jeg godt kunne tænke mig.
Umiddelbart er jeg kommet frem til at Omega modtager laver en stor ændring og flere små ændringer på deres ETA grundværk, hvor det vigtigste klart er om/påbygningen af Co-Axial.
IWC modtager deres ETA i stumper og udskifter ca. 75%, hvilket betyder at det mere er baseret på ETA, end egentlig at være det.
Så langt, så godt.
Omega har altså et forholdsvis standard ETA med en større ombygning pga. Co-Axial.
IWC har et ETA baseret værk, som de selv har bygget meget om (75%)
Altså virker det for mig, som om at IWC ændrer/forbedrer mest.
Men giver det et "bedre" ur ifht. holdbarhed, servicevenlighed, præcision m.m?
Så hvad der er bedst, kan vel stadig diskuteres, alt efter hvad man personlig vægter højest.
Under alle omstændigheder laver både Omega og IWC lækre ure, som jeg godt kunne tænke mig.
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)