11-12-2005, 02:13 AM
Morgan Jones Skrev:^^
Som jeg læser det, er det den hollandske stat der i og for sig fraskriver sig at indkræve momsen (deres moms).
Jeg ved at ved almindelig grænsehandel (f.eks. hvis man køber varer i tyskland uden de 16% tysk mWst) - skal der påregnes dansk moms ved import. Gad vide om det samme gælder ved Schipol situationen.
Morgan
Hej Rolex fans. Jeg troeede egentlig ikke at jeg skulle rundt om jeres del af dette univers, men en skribent på det andet forum henviste til denne tråd, som jeg nu har læst igennem. Foruden hele prisdebatten i forhold til forhandler og køber etc. (som jeg ikke vil blande mig i) er der to kommentarer, jeg har lyst til at komme med:
1) Bjørn RA skriver om toldfrihed - ikke momsfrihed - som jeg læser det. Det kan selvfølgelig godt være at hensigten var begge dele, og i så fald "er jeg ude", som man vist siger på "nydansk"
Det pudsige ved tolden er at den er aldeles ligegyldig i denne sammenhæng, da den maksimalt udgør ca. 6 kr.!!! (seks kroner!)
2) Mht. momsen: Enten har Bjørn E ret (det tror jeg nu ikke, da rejsende, der skal udenfor Eu jo kan få refunderet momsen ved udrejse. De vill så kunne købe et "momsur", og få det endnu billigere eller hvad?- - blot en tanke).
Eller også har Morgan ret - hvilket jer er fuldstændig overbevist om at han har. Som jeg ser det, sælges urene uden moms, og det er derfor op til den enkelte rejsende at sørge for at betale momsen ved indrejsen til deres respektive hjemlande. Da Holland har en lavere moms end Danmark, ville det faktisk være mest fordelagtigt at betale den lokale moms.
Mvh JAcob H
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)