12-09-2005, 12:21 PM
Zenith syntes jeg efterhånden hører hjemme i top-klassen. Men her skinner min egen smag nok lidt igennem. De har de seneste år virkelig rykket sig og kommer hvert år med nogle spændende og flotte ure. De har ikke nogle "billige" modeller som trækker baglæns. De mangler stadig lidt for at nå helt til tops. Her tænker jeg på mere innovation. El Primero har efterhånden mange år på bagen og vil man være med helt fremme, er det ikke nok at lave et hav af forskellige udgaver med værket. Der skal flere og sværere komplikationer til.
Panerai bevæger sig også den rigtige retning. Derfor hører de bestemt hjemme i luxus-klassen. Deres brug af JLC og nu in-house viser at de mener det seriøst.
Union har jeg placeret i middel-klassen. Du får meget ur for pengene, men finish-mæssigt er de ikke på højde med urene i luxus-klassen. Enkelte af deres LE-modeller hører hjemme i luxus-klassen, men igen udgør de blot en lille del af hele programmet og derfor ikke nok til at rykke mærket en klasse op.
Mads Gjødesen
Panerai bevæger sig også den rigtige retning. Derfor hører de bestemt hjemme i luxus-klassen. Deres brug af JLC og nu in-house viser at de mener det seriøst.
Union har jeg placeret i middel-klassen. Du får meget ur for pengene, men finish-mæssigt er de ikke på højde med urene i luxus-klassen. Enkelte af deres LE-modeller hører hjemme i luxus-klassen, men igen udgør de blot en lille del af hele programmet og derfor ikke nok til at rykke mærket en klasse op.
Mads Gjødesen

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)