Automatisk optrækning og winders?
Hej igen.
Det kan jo blive interessant dette her, jeg får da rystet op i noget af den gamle viden.
Med hensyn til hvor jeg er urmager, er det ikke nogen hemmelighed RIBE.
Og ja, har man mange ure og vil gå med dem alle. Så bliver jeg jo nød til på fagets vegne at sige: "JA så bliver det dyrt, for hvis du bruger dem så bør de jo også passes". Kan jo også bare lade stå til og så betale når de ikke kan mere. Kan nogle gange blive dyrere og andre gange kan man undre sig over der ikke er sket slid. Det er jo et valg man gør, du spurgte bare hvad der var bedst og det svarede jeg på, og at man kan justere et ur til at gå +/- sek pr dgn, er jo ikke ensbetydende med at uret har det godt. Husk på der er eks. lommeure der ikke har været i brug i måske 50 år. Folk finder dem i et dødsbo trækker det op og det går præcis, er det så et tegn på at uret er ok?
Når jeg næste gang får et quartzur ind hvor rotoren er slidt skal jeg se om jeg kan få billedet lagt over fra mit mikroskop til pc. så kan jeg vise jer hvad der sker, urene går jo fint, men hvordan ser tappene ud????? Og inrømmet det der med pc er ikke min hofret, så er der en der kan hjælpe så værsgo'.

Man kan jo også spørge sig selv, skal et ur smøres når de alligevel går sålænge at olien er væk fra lejer og hæveflader. Jeg har snakket med en gl servicemand der var ansat ved Seiko-dk han sagde at de bare rensede urene og ikke smurte dem andet end viserfriktionen, skal siges det er quartz og "plast-værker han snakkede om, men alligevel. Jeg tør ikke lade være at servicere mine ure, giver mig en tilfredsstillelse at vide de har det godt når jeg bruger dem. Problemstillingen kan jo vendes er urene ikke lavet for godt, i forhold til hvordan vi behandler dem??? Tingene kan vendes på mange måder, selv om bilen kører godt, kører de fleste hen og får den serviceret, hvorfor dog det, den kører jo godt??

Godt ord igen, men tænk over hvad det er man vil med sine ure mange som få, og handel der ud fra. Det må være det optimale for alle.
Svar

Beskeder i denne tråd
[Intet emne] - af Lars - 22-07-2005, 10:47 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 23-07-2005, 12:09 AM
idé - af klaus - 23-07-2005, 09:46 AM
[Intet emne] - af Lars - 23-07-2005, 12:38 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 23-07-2005, 02:40 PM
[Intet emne] - af Lars - 23-07-2005, 08:30 PM
[Intet emne] - af Lars - 23-07-2005, 08:30 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)