Automatisk optrækning og winders?
I en lidt tidligere tråd tales en del om watch winders. Jeg har selv et par stykker, og visse ure trækkes fint op i den ene type, men klarer sig ikke i den anden winder, og visa versa, så det er tydeligt at de ikke skal trækkes op på samme måde, og at visse ure foretrækker den ene måde frem for den anden, hvilket jo kan gøre det vanskeligt at vælge, hvis man ikke ved hvilken type der passer bedst til ens ur. Det svarer også til en artikkel i Timezones som der også linkes til i den tidligere tråd, MEN -

Hvis man nu har f.eks 20-30 ure, og man går ganske meget med nogle få af dem, og væsentligt mindre med andre af dem, skal man så lade dem være i konstant gang ved at have dem i i en winder, eller skal man lade dem gå istå, og tage besværet med at stille tid og evt. dato?

Jeg kan ikke forestille mig andet end, at det at et ur går, slider på lejerne og hjulene. Al bevægelse slider. Omvendt kan der MÅSKE argumenteres for at man holder olien frisk, ved at lade uret gå.

Har vi nogen med viden om hvad der er bedst. Jeg selv har de mest anvendte i winders, men de som jeg måske kun går med 2 dage om måneden, lader jeg gå i stå mellem brugen.
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Automatisk optrækning og winders? - af hannover_dk - 22-07-2005, 08:03 PM
[Intet emne] - af Lars - 22-07-2005, 10:47 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 23-07-2005, 12:09 AM
idé - af klaus - 23-07-2005, 09:46 AM
[Intet emne] - af Lars - 23-07-2005, 12:38 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 23-07-2005, 02:40 PM
[Intet emne] - af Lars - 23-07-2005, 08:30 PM
[Intet emne] - af Lars - 23-07-2005, 08:30 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)