Hvad siger urmageren hvis.....
Der har været en del diskussion herinde om dette emne. Som køber er man som regel interesseret i, at købe varen til den lavest mulige pris, og med ure, som jo næsten ingenting vejer, er det nemt at købe et andet sted i verden, end hos sin lokale forhandler. Og hvis man står med 25k i hånden til et ur, og i stedet kan købe en flyvebillet til 2k og uret til 15k, så er valget jo nok oplagt. (Og jeg gider ikke berøre told&moms diskussionen).

Men husk også på, at det formentlig er din lokale urmager eller forhandler, som kommer til at yde service på uret, og at han jo også skal leve. Langt de fleste af de dyre mærker har en rigtig god worldwide garanti, og der er formentlig en form for udveksling/omregning mellem dem, når man har købt et sted og får garantiservice et andet sted.

Men service som hører udenfor garantien, eller som egentlig er salgsservice (f.eks. at få et led fjernet), må man forvente at betale for.

Som eksempel har jeg haft brug for begge dele: Garantiservice blev effektivt og professionelt klaret af en anden forhandler, end hvor jeg havde købt. (Det var en simpel ting, at indlægget i min GMT krans sad en anelse skævt). Jeg skulle netop også have en led af, og jeg var hos min lokale forhandler (også, hvor det ikke var købt), som ville have $20 for det, hvilket jeg fandt helt rimeligt. I praksis lod han dog være med at tage penge... Men det er så samme sted, jeg sidenhen har købt igen, hvor jeg fik særdeles god salgsservice, og fik en smule rabat på listeprisen. Det gjorde jeg bevidst, selvom jeg kunne have fået det billigere hos f.eks. Silvermagic, som kunne sende det hjem til mig, når jeg kommer til DK i min ferie.

Jeg synes, det er rart at kende sin forhandler personligt - selvom der måske ikke er forskel på prisen på den efterfølgende service, så får man altså efter min mening langt bedre service, når det er samme sted, man kommer igen. Og dette mener jeg godt kan være omkring 10% af prisen værd.

/Bjørn.
Svar

Beskeder i denne tråd
[Intet emne] - af soernf - 15-07-2005, 04:28 PM
Ikke en ny diskussion - af bjorn_e58 - 15-07-2005, 07:59 PM
[Intet emne] - af CSS2100 - 15-07-2005, 11:34 PM
Udbud og efterspørgsel - af bjorn_e58 - 16-07-2005, 12:42 AM
[Intet emne] - af jsnielsen - 28-07-2005, 02:14 PM
[Intet emne] - af Guest - 28-07-2005, 04:42 PM
[Intet emne] - af CSS2100 - 29-07-2005, 01:01 PM
[Intet emne] - af Guest - 29-07-2005, 07:59 PM
urmagere - af Mikael L._phpbb3_import15700 - 29-07-2005, 09:19 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)