05-07-2005, 09:22 AM
soernf Skrev:Naar jeg laeser om at i siger Rolex ikke rigtigt har udviklet sig, men stadig bruger de samme gamle ting, kommer jeg til at taenke paa da jeg for 3 aar siden startede med at arbejdehos et amerikansk firma der har leveret ATC system til en togbane i koebenhavnsomraadet. Mange af komponenterne lignede noget vi brugte i danmark foer krigen. Jeg spurgte min amrikenske chef hvorfor de brugte nogle saadan gamle metoder til at producere komponenter. Han sagde at noget tilsvarende havde firmaet monteret i USA i 30'erne og det virkede endnu, saa derfor brugte de det stadig. Det synes jeg egentlig var et meget godt argument, hvorfor enlig lave noget nyt, naar man har udviklet noget der goer hvad det skal godt.
Dette indlaeg er ikke ment som noget negativt, bare en observering.
Soeren
Lige netop ...hvorfor opfinde den dybe tallerken to eller tre gange ...hvorfor lave noget nyt, når det man har fungerer perfekt.
Iøvrigt er det noget være sludder - og at tale mod bedrevidende - hvis man påstår, at en virksomhed som Rolex ikke udvikler sig eller udvikler/forbedrer de værker som mont. i urerne. Det noget være sludder og vrøvl. Men det er den evige - på dette forum tilbagevendende - diskussion om, hvad der bedst og hvad man personligt foretrækker. Og hvis man så kan give ham/de, der foretrækker noget andet end en selv en lille en på nøden, jamen så gør det da ikke noget .... enhver kan jo påstå det han vil - dokumenteret eller ej.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)