27-06-2005, 05:18 PM
Morbi Skrev:Tjaa jeg må indrømme jeg er en halvfattig ursamler og har Fortis, Tag Heuer mv. i samlingen. Det er nok illusorisk men min mening er at stoppe med at samle på ure, og bruge pengene på en masse kedelige fornuftge ting. Planen var så at købe det sidste ur.
Et alm Rolex sub har jeg overvejet, men iflg flere "kloge" bekendte ville jeg så betale ALT for meget for navnet.
Mit spørgsmål var derfor om der er andre oplagte alternativer i samme prisklasse som er bedre. Der er uden tvivl en masse bedre ure, men de jeh kunne komme i tanke om koster også mere.
Jeg har besluttet mig efter mange tanker at følge fårene og købe et Rolex Sub, velvidende at jeg sikkert alligvel køber et nyt ur mere efter et par år, fordi jeg er blevet træt af at se på alle de sportsure på min og andres håndled.
...men eftersom en høj pris som regel intet siger om uret (kun om fabrikkens marketingapparat) synes jeg det er mest interessant at se om man kan finde samme kvalitet til færre penge.
Omvendt igen hvis man synes at et Rolex ur er det man vil have, nytter det ikke meget at se på andre mærker!
Iforhold til hvad der er kvalitet og ikke, så er det jo som bekendt en noget langhåret affære. For mig handler det om finish, samlekvalitet, hvor præcist værket er etc. Altså alle "målbare" størrelser. Sagen er en helt anden når det kommer til udseende. Selv om jeg mener man sagtens kan tale om god og dårlig smag eller om velproportionet urer kontra det modsatte, er det dit subjektive valg der afgør om du kan lide model A fremfor model B.
Jeg foreslog et Seiko Marine Master (til ca 1700 USD) pga dets sammenlignlige kvaliteter men hvis du kun er interesseret i Rolex Sub´ens udseende, giver valget sig selv.
Hvad du end vælger ønskes du held og lykke med valget.
Mvh JAcob H
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)