27-06-2005, 03:54 PM
Baun Skrev:Ja, efter min smag er der for meget Fætter BR over den.
(...)
Det ser ud som noget billigt tingel tangel, når man laver dem røde, gule - eller orange. Der må kun lige være så meget farve at det fanger øjet og man tænker - ja for satan, det er flot
Hej Baun - jeg vil næsten være tilbøjelig til at give dig ret - men ikke lige i dette tilfælde! Tænk på at det er et professionelt dykkerur, som i realiteten skal være designet til at fungere optimalt som et sådant, og her er det, at den orange krans og de røde tal kommer ind i billedet. Ifølge Omega, er netop denne orange farve den der ses bedst under vand, og i så tilfælde får den en yderst hensigtsmæssig funktion i forhold til den praktiske brug af uret. (ok - lille fejlskud med den orange alligatorrem, der nok ikke kan betegnes som værende særlig anvendelig til dykning...)
Jeg synes personligt at det er et superfedt ur - det er lækkert at se, hvordan den oprindelige Seamaster 300 har dannet designmæssigt grundlag for denne version - men da jeg ikke er dykker, villle jeg nok også vælge den helsorte version, der trods alt går lidt bedre til en tux m.m. end den orange...
Mvh
Kenneth B. Kjeldsen
Kenneth B. Kjeldsen

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)