05-05-2005, 10:03 AM
Anders K Skrev:Jeg lurer lidt på både luminor base og marina. Hvad er jeres meninger om disse to modeller?
De af jer som ejer eller har kendskab til luminor base - synes I at I mangler sekundviseren eller er det bevidst at I har valgt at undvære den? Hvad var jeres motiv til at købe base til fordel for marina?
Jeg har en base. Altså en af logo modellerne, en 0000. Jeg købte det fordi jeg er vild med det enkle design. Så ved jeg godt at der er nogle der vil sige at det enkle design bliver ødelagt af logoet på skiven, men det syntes jeg ikke.
Anders K Skrev:Hvad med glasset på bagsiden - er I glade for det eller havde I foretrukket stålbagkasse som på logomodellerne? Hvad sker der når man sveder på armen og der er glasbagkasse på uret - bliver det ikke en mærkelig glat eller klistret fornemmelse?
Nu når jeg har en logo er der stålbagkasse. Jeg vil til en hver tid foretrække stålbagkasse på et Panarai.
Anders K Skrev:Hvor præcist går luminormodellerne? Har nogen målt afvigelser? Panerai praler jo med at svanehalsregulatoren gør at uret kan indstilles meget præcist, men har I noget kendskab til præcisionen af OP X i forhold til OP XI? Og hvad med logomodellerne - de har så vidt jeg ved ikke svanehalsregulator - påvirker det præcisionen? Under alle omstændigheder er det vel svært at måle præcisionen af OP X når der ikke er sekundviser...?
Jo det er lidt svært at måle præcisionen helt ned i sekunder når der ikke er nogen sekundviser. Jeg er dog yderst tilfreds med mit 0000. På ca. 3 uger har det tabt ca. 1 minut.
Anders K Skrev:Hvilke værker ligger i logomodellerne? Samme som i ikke-logo?
Som du selv skriver ovenover har værkerne i logo modellerne ikke svanehalsregulator. Derudover har de heller ikke den samme dekoration af værket som man finder i luminor modellerne med glasbagkasse.
Så vidt jeg ved er de værker man finder i logomodellerne de samme der blev brugt i alle luminor modellerne indtil man skiftede bagkassen ud med glasbagkasse, altså efter D-serien.
Anders K Skrev:Kan det passe at jeg har læst at luminormodellerne i H-serien kommer med sandwichskive - eller er det en special edition? - eller bare noget jeg har fundet på...?
Ja alle i H-serien kommer nu med sandwichskiver. Dog ikke logomodellerne.
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)