Maurice Lacroix værker?
Så vidt jeg ved bruger de KUN ETA i deres automatik ure. Men jeg kan da tage fejl. Tais, hvilke andre ebauche mener du de benytter?
Hvad mener du med at dato i to vinduer ikke er originalt?
Som alle andre urmærker med ETA-værker får du et ganske fornuftigt ur til en god pris. Som regel er pris/kvalitetsforholdet godt, når vi taler ETA-ure. Der er forskel på, hvor meget de modificerer deres værker. ML billige modeller får ikke foretaget nogen forbedringer af værket, mens de finere modeller i Masterpiece-serien får foretaget modifikationer og dekoreringer. Hvad der foretages, ved jeg ikke præcist.
Jeg ville nok holde mig til Masterpiece modellerne, da det er de fineste. Værkerne vil jeg gætte på er Valjoux 7750 i deres ure med chronografer/div. komplikationer, og 7751 i deres kalenderkomplikationer. Jeg vil også gætte på at de bruger div. ETA 28XX ebauche i deres modeller, som ikke har større komplikationer.
ML renomme er ganske udmærket, men ikke på højde med Rolex, Omega, PP, AP,..ect. Dette vil påvirke gensalgsværdien betydeligt. Så hvis du vælger ML skal det nok være for at beholde det og fordi du syntes godt om uret. De har lavet enkelte flotte specielle speciel edition modeller, der kan betragtes som samlerure og dermed stiger i værdi.

Mads Gjødesen
Svar

Beskeder i denne tråd
Maurice Lacroix værker? - af Ole S. Møller - 28-04-2005, 09:21 AM
[Intet emne] - af Tais Brüniche-Olsen - 28-04-2005, 09:37 PM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 29-04-2005, 08:52 AM
[Intet emne] - af Tais Brüniche-Olsen - 29-04-2005, 05:10 PM
[Intet emne] - af Ole S. Møller - 01-05-2005, 11:29 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)