Det der med værker.
Noget med godt design, noget med et godt image, noget med, at der ligger et godt værk i eller måske noget, der har en god historie.

Men det er heller ikke det samme med alle ure. Jeg mener et ur blev købt fordi det var samme årgang som mig selv. Et andet blev købt pga. historien - jeg måtte have et Speedmaster.

Glas back - ja og nej. Det er også spændende at eje et ur der ser almindelig ud (klasisk) og så vide, at indeni er der noget helt særligt. Altså næsten håndlavet ,ciceleret og med ægte guld dele osv.

Ligesom at nogen biler ikke skilter med hvilken motor der ligger i - men det, at de ikke skilter med det, betyder ikke at det ikke er en 6 eller 8 cyllindret toptunet og poleret fidus i. Kunne man forestille sig biler med plexiglasmotorhjelm? På en eller anden måde er værket lavet til at ligge som det bankende hjerte - skjult men det bedste af det bedste...

Men de første gange jeg så et ur med glas back, var det meget facinerende og jeg ville gerne have et. Jeg havde ingen penge, så det blev et Seiko, men det er da sjov at have også!
Svar

Beskeder i denne tråd
Det der med værker. - af Larsb - 21-04-2005, 12:21 PM
[Intet emne] - af Ib Jensen - 22-04-2005, 08:46 AM
Re: Det der med værker. - af Stefan Garvig - 24-04-2005, 09:35 PM
Hvad er det der fanger en.. - af baun - 25-04-2005, 02:57 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)