13-04-2005, 07:16 PM
Speedy Skrev:Har bestilt et ur hos Chronograph.com i Singapore.
Mit spørgsmål er; Hvordan bliver jeg afkrævet moms? Skal jeg betale posten når han kommer med pakken, eller er der vedhæftet et girokort eller noget helt tredje?
På forhånd tak.
Speedy
Helt afhængigt af hvordan han sender vil der i de fleste tilfælde blive opkrævet moms/told. Nogle forsendelser kan dog komme igenem helt uden at moms/told har været involveret, og det kan være tilfældigt fra dag til dag og til en vis grad også ramme forskelligt hos UPS, EMS, DHL o.s.v.
Hvordan man reagerer hvis man får en uden moms er op til egen moral eller opfattelse.
Moms og told vil du skulle betale ved modtagelsen eller, om du skal hente det hos posten, hos dem.
Normalt er det sådan, at sælger SKAL angive værdi på pakken. Gør han ikke det, så får du ikke alene lov at betale moms/told, men gebyr (jeg tror det er noget med "kun"50 kr ekstra hvis det er med posten) fordi der mangler oplysning om værdi. Husk derfor gerne sælgeren på at angive værdi.
Momsen og tolden betales ud fra den værdi som sælger angiver på pakken + fragt. Beløbet mener jeg svarer til ca 25 + 6% eller deromkring.
Det vil normalt være fornuftigt at få forsikret dyre forsendelser, men det er ikke nødvendigvis sådan at det man har betalt = forsikringsværdien, så forsikring er ikke nødvendigt det helt samme som er købsprisen og som skal angives på pakken.
Hej John
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)