NOS dele i gamle rolex'er
peh Skrev:Jeg overvejer at investere i et gammelt 5512, der er nyrenoveret med NOS dele, herunder en NOS skive.

Hvordan er det med sådanne renoveringer?

Er det at smide pengene ud af vinduet eller hur'? (ved godt at et 100% originalt ur er at foretrække)

Hilsen Peter

Nej det synes jeg ikke at det er ...altså at smide pengene ud af vinduet. Kommer selvfølgeligt meget an på urets stand, samt det jeg skriver i næste afsnit samt sidst men ikke mindst, hvor meget det skal koste.

Du skriver NOS dele .... er det via Rolex forhandleren at udskiftningerne har fundet sted ? Vigtigt at være 100% sikker på, at der vitterligt er tale om org. Rolex dele. Der findes desværre en mængde ekstremt vellignende skiver, visere osv. som er fake.

For samlere er det vigtigt at uret er så originalt som overhovedet muligt. Dvs. de fleste foretrækker selv at skifte skiven, hvis det er uundgåeligt. Altså mere int. for samlere at købe den org. vare uden udskiftede dele. Af stor vigtighed for vintage Rolex modeller, er skiven, at den er org., pænt patineret osv. og at viserne matcher.
Svar

Beskeder i denne tråd
NOS dele i gamle rolex'er - af peh - 29-03-2005, 04:32 PM
Re: NOS dele i gamle rolex'er - af MikaelHansen - 29-03-2005, 05:12 PM
[Intet emne] - af peh - 29-03-2005, 07:32 PM
[Intet emne] - af MikaelHansen - 29-03-2005, 08:10 PM
[Intet emne] - af peh - 30-03-2005, 10:15 AM
[Intet emne] - af MikaelHansen - 30-03-2005, 01:25 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)