27-03-2005, 04:47 AM
breitling benytter sig kun af 2 værker fra ETA (2824 & 2892). disse bliver oz brugt af mange andre producenter til deres finere og dyrere ure. disse kan man selvfølgelig kalde for standarder, da de er uforandret i mange år. valjoux 7750 bliver produceret i egen fabrik, der dog er eget af ETA, som igen er en del af swatch-gruppen. breitling stoppede med deres egne værker i 50´erne, hvorefter de benyttede sig af lemania, venus og kelek(eget af breitling) og til sidst ETA. breitling-ure er ikke dyrere end andre luxusmærker med samme calibre. så man kan ikke kritisere dem for at være dyre. ETA laver hundredvis af billige kalibre til andre producenter der ikke har et så stort brand som breitling, iwc og/eller omega. kan man "nøjes" med det er det fint nok for mig. så, jacob, hvis du ikke vil betale prisen må du købe et casio til 99kr. det kan det samme som de andre ure - nemlig vise hvad klokken er. hver har sin egen smag og sin egen pengepung. og forresten er mine ure for mig ikke en død ting. de har en sjæl og jeg plejer og nusser dem. intet skønnere end at høre min chronomat tikke ved siden af mig på mit natbord - for så længe det tikker, er det levende. hvorfor tror jeg, at du ikke kan forstå det?

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)