23-03-2005, 10:37 AM
Den til 18.1K SKr har nr 3513.20.00 og er noget der er lavet ifbm. olympiade. Den er lavet i begrænset antal, men ikke nummereret! sagde damen. En date model - tror jeg
Den anden til 15.6K Skr har nr 3517.30.00 og er så vidt jeg ved en limited edition på 3000 og denne var numereret. Det er vist den der hedder Speedmaster Automatic reduced og var med plexiglas.
Jeg kan, fra forskellig side, høre advarsler mod at købe reduced moddellen - den regnes ikke som en "rigtig" speedmaster af nørder. Jeg forstår ikke rigtig hvorfor.
Er det kun den moel der ikke er ok - eller er det alle ikke rigtige moon modeller med manuel optræk og plexiglas, der ikke er ok?
Hvad med date modeller, day date modeller og Broad Arrow modeller er de ok?
Jeg forstår atr dem med cal. 321 er oprindelige og at dem med 861 er efterfølgere, men herefter synes jeg det bliver lidt uklart med at kalde noget mere rigtigt end andet.
Så er der jo også Mark modellerne som vist regnes for ok alle sammen!
Den anden til 15.6K Skr har nr 3517.30.00 og er så vidt jeg ved en limited edition på 3000 og denne var numereret. Det er vist den der hedder Speedmaster Automatic reduced og var med plexiglas.
Jeg kan, fra forskellig side, høre advarsler mod at købe reduced moddellen - den regnes ikke som en "rigtig" speedmaster af nørder. Jeg forstår ikke rigtig hvorfor.
Er det kun den moel der ikke er ok - eller er det alle ikke rigtige moon modeller med manuel optræk og plexiglas, der ikke er ok?
Hvad med date modeller, day date modeller og Broad Arrow modeller er de ok?
Jeg forstår atr dem med cal. 321 er oprindelige og at dem med 861 er efterfølgere, men herefter synes jeg det bliver lidt uklart med at kalde noget mere rigtigt end andet.
Så er der jo også Mark modellerne som vist regnes for ok alle sammen!
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)