Molija værk??
Ja Claus, det er lykkedes dig at fornærme mig lidt... Udtale mig om noget jeg ikke ved noget om??? Jeg skrev at min viden var begrænset og da ingen andre ville svare, ville jeg blot dele mine erfaringer med Kenneth. Undskyld for det! Min udtalelse mht. uret stammer fra læsning af litteratur og personlige erfaringer. Jeg har kun haft to russiske ure og interessen forsvandt i takt med problemerne. Derfor fremhæver jeg blot at jeg ikke er "ekspert" på området. Så kan Kenneth jo selv vurdere om han kan bruge mine udtalelser til noget. Jeg vil i fremtiden holde mine meninger for mig selv, hvis det kan støde folk!? Så kan vi lave et rygklapper-forum, hvor vi roser hinandens ure og holder alle de negative sider tys tys.
Jeg foretog dog ikke personlige angreb. Det er under mit lavmål. Er man uenig med nogen må man argumentere for det modsatte, i stedet for bare at sige "du er et fjols...". Jeg mangler argumenter i dit indlæg. Er de eneste argumenter at produktionen er billigere og at russer-urene er kult-agtige? Jeg er stor fan af in-house værker, men Citizen og Seiko har også in-house værker. Er de også Kult-agtige og mere spændende end Rolex, Omega? Det som i mine øjne gør in-house til noget specielt, er den håndværksmæssige kvalitet og perfektionisme, som ofte følger med. Disse kvaliteter mener jeg ikke de russiske in-house værker besidder.

Men jeg er jo ikke ekspert, så jeg håber du som "ekspert" kan udvide min horisont og svare mig på følgende spørgsmål:
Hvorfor er russiske ure gode? Præcis forarbejdning af værkdelene? Gennemtestet og afprøvet konstruktion med løbende forbedringer? Hvad er der gjort for at forlænge levetiden og værkets præcision? Hvor adskiller den russiske urindustri sig fra den schweiziske, så de kan lave disse prisbillige ure, som måler sig med dyrere schweizer-ure?

Mine erfaringer med russiske ure (Poljot) er desværre ikke positiv. Det er muligt jeg har været uheldig, men det ændre ikke på sagen. Jeg sammenlignede urene med de billigste schweiziske ure (ETA), men hvad skal de ellers sammenlignes med? Jeg fremhæver netop at der er meget ur for pengene i de russiske ure. Men levetiden er ikke 50 år. Det er de heller ikke på billige ETA-værker.
Mit første Poljot holdt tiden i 5 år. Jeg købte det brugt, så jeg kender ikke forhistorien. Det tabte 20 sek. i døgnet og kunne ikke justeres bedre. Af og til gik det bare i stå og tabte en-to time. Det andet Poljot havde problemer med datoen. Det ville koste mere at lave uret end det havde kostet, så det røg også ud. Summa summarum: Der er ikke meget tilbage at arve....
Der i mod har jeg nok haft 20-25 ure med ETA-værker som har holdt upåklageligt.

Dette indlæg indeholder udelukkende min PERSONLIGE holdning, og bør derfor læses som sådan. Skulle andre være uenige respekterer jeg dette synspunkt, og modtager gerne konstruktive velargumenterede indlæg, som kan ændre mit syn på sagen.

Mads Gjødesen
Svar

Beskeder i denne tråd
Molija værk?? - af Kenneth - 05-01-2005, 08:26 PM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 07-01-2005, 10:40 AM
nu må jeg altså lige bryde ind her - af cko - 08-01-2005, 12:23 AM
Hvor kan man ellers købe dem? - af Kenneth - 08-01-2005, 01:39 PM
forhandler - af cko - 09-01-2005, 12:44 AM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 10-01-2005, 11:34 AM
Og jeg har - af Mikael L._phpbb3_import15700 - 10-01-2005, 11:36 AM
Marathon SAR - af Ole J - 10-01-2005, 12:57 PM
[Intet emne] - af cko - 10-01-2005, 07:08 PM
Hej Ole - af Mikael L._phpbb3_import15700 - 10-01-2005, 11:44 PM
Hej Ole - af Seamus - 15-01-2005, 02:41 AM
Hej Thomas - af Ole J - 19-01-2005, 12:03 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)