Er der ikke et emne der er væk..
De fineste Rolex-replicaer jeg har set, var udstyret med relativt billige ETA-værker af ok kvalitet, men bestemt ikke de 8-10 kkr. værd de kostede, når man tager i betragtning at uret er en kopi.
Urbranchen tager ikke overpriser for deres produkter og Rolex sælger ikke ure, som burde koste 10 kkr. Du får (oftest!) hvad du betaler for, så smider man 30 kkr. for et Rolex, er uret også betydelig dyrere at fremstille end Replikaen, og kvaliteten betydelig højere.
Der fås nogle ganske udmærkede mekaniske ure i 10 kkr-klassen, som er originale, har et godt og solidt værk samt et velrenommeret navn. Har man 8-10 kkr. at fyre af, anser jeg det for tåbeligt at købe en ny Rolex-replika, når man eksempelvis kan få et brugt Seamaster til samme penge af betydelig højere kvalitet. En kopi bliver aldrig det samme som originalen, og gensalgsværdien er elendig, når man om et år har fortrudt købet og har dårlig smag i munden, når man flasher sit kopi-lir på cafe-smart, overfor alle gutterne, som står på Klarlunds Daytona-venteliste. Så spar lidt længere og køb den ægte vare eller nedjuster ambitionerne og køb i et andet prisleje.

Mads Gjødesen
Svar

Beskeder i denne tråd
Er der ikke et emne der er væk.. - af Kim.A.S.I - 17-10-2004, 09:54 PM
Kim - af Mikael L._phpbb3_import15700 - 17-10-2004, 10:28 PM
Re: Er der ikke et emne der er væk.. - af morgan - 18-10-2004, 09:29 AM
Jeg skrev emnet - af RolexFan - 18-10-2004, 09:22 PM
dumt eller ej - af Rolex_Fan - 19-10-2004, 06:37 PM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 20-10-2004, 08:43 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)