20-09-2004, 09:49 AM
Som "gamel" og tidligere fotograf - er jeg meget bekendt med misbrug af billeder som andre "bare" havde "lånt".
Reglerne er rimelige simple og jeg har ingen kendskab til tabte sage vedr. misbrug af copyright, set fra fotograf'ens side.
Pris: for brug af billede på nette (1500 kr. iflg. foregående post) Lyder meget ok.
"Lån" af billede og information til fotograf inden 30 dage = 100% = 1500 kr.
"forglemmelse" af information til fotograf efter 30 dage = 100% = 1500 kr.
Total = 4500 kr.
p.s. manglende kredit af fotografnav = 100% - så måske der skal lidt ekstra på ??
De fleste kunder som prøvede dette fik hurtigt lært dette - men der findes stadig meget misbrug af billeder - specielt billeder fra bureau'er som ikke har "tid" ti at checke et lille land som DK's mange mindre publikationer.
Just my 5-cents
/Jan J
Reglerne er rimelige simple og jeg har ingen kendskab til tabte sage vedr. misbrug af copyright, set fra fotograf'ens side.
Pris: for brug af billede på nette (1500 kr. iflg. foregående post) Lyder meget ok.
"Lån" af billede og information til fotograf inden 30 dage = 100% = 1500 kr.
"forglemmelse" af information til fotograf efter 30 dage = 100% = 1500 kr.
Total = 4500 kr.
p.s. manglende kredit af fotografnav = 100% - så måske der skal lidt ekstra på ??
De fleste kunder som prøvede dette fik hurtigt lært dette - men der findes stadig meget misbrug af billeder - specielt billeder fra bureau'er som ikke har "tid" ti at checke et lille land som DK's mange mindre publikationer.
Just my 5-cents
/Jan J
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)