anbefaling af ur ønskes
Hej Arno,

Jeg er selv ny på området, så jeg har lige været alle de tanker igennem du sikkert har lige nu. Jeg har gennem de sidste 5 – 6 år været helt vild med ure, og valgte for nogle måneder siden, at tiden var kommet til at købe det første rigtige ur.

Jeg har i tiden op til læst kataloger, web sites, og Kristian Haagens gode bog ”Best of” – Klart et must.

Først var det klassiske brands som IWC, Jaeger Le’Coultre som var mine klare hits, store kendte mærker, man ofte falder over først. Efter Kristians bog, kom også mærker som Panerai og Dubey & Schaldenbrand også frem i mit søgelys, mindre mærker med en sjov historie.

Jeg valgte selv at købe en Pan111 – et super klassisk ur med historie.

Prøv at check følgende – <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.panerai.com">www.panerai.com</a><!-- w --> – under deres Historic er Luminor Marine (PAM111) – et super klassisk ur med glas bagside og med en masse historie, og en størrelse der gør at du aldrig glemmer du har ur på Icon_smil Det koster 23.500,- fra nyt

Alternative <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.dubey.dk">www.dubey.dk</a><!-- w --> (det danske site er klart federe end fabrikken eget.) Dubey & Schaldenbrand har 2 modeller der måske kunne være interessante for dig. Det ene er Grand Chrono og det andet Spiral One. Spiral One er min favorit, der er vist noget med at Spirale One har en fjeder på forsiden der er fra 1942, er dog ikke helt sikker. De har noget af det du ønsker. Disse ure koster godt 30K.

Nyt eller Brugt – Jeg valgte et nyt. Det at skulle hente sit helt nye ur, som ingen har brugt før var en stor oplevelse. Flemming fra Klarlund brugte 1½ time på at tale om ure, vise mig forskellige modeller osv, uret var allerede bestilt så det var 1½ times ren udlevering af ur. Så kan man altid købe brugt anden gang ……

God jagt
NP
Svar

Beskeder i denne tråd
anbefaling af ur ønskes - af Arno - 17-09-2004, 10:37 PM
Nyt ur. - af NP - 18-09-2004, 02:56 PM
[Intet emne] - af Rune - 20-09-2004, 08:51 AM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 21-09-2004, 09:23 AM
Tak for input - af Arno - 21-09-2004, 02:39 PM
[Intet emne] - af ebsilon - 21-09-2004, 02:48 PM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 21-09-2004, 04:09 PM
[Intet emne] - af Rune - 22-09-2004, 04:29 PM
[Intet emne] - af ebsilon - 29-09-2004, 06:27 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)