10-05-2012, 12:55 AM
Kva min erfaring fra skomager branchen kan jeg tilføje noget - måske ved du det allerede måske ikke
Masser af lim - masser ! Det gør ingenting det løber ud, det kan de nemt fjerne med rågummi som kan købes feks i en skomager, og som du fjerner overskydende lim med som var det et viskelæder.
Inden du sætter de to flader sammen, skal limen være finger tørt -
At banke læderet sammen er fint, dog kan det ødelægge fibrene i læderet som gør det porøst og ikke så holdbart. Alternativet er pres på omkring 2 bar, langsomt stigende så du forhindrer de to lag at skride.
Blot lidt erfaringer herfra i arbejdet med læder mod læder
Glæder mig til at se remmene til et ur komsammen en dag
Masser af lim - masser ! Det gør ingenting det løber ud, det kan de nemt fjerne med rågummi som kan købes feks i en skomager, og som du fjerner overskydende lim med som var det et viskelæder.
Inden du sætter de to flader sammen, skal limen være finger tørt -
At banke læderet sammen er fint, dog kan det ødelægge fibrene i læderet som gør det porøst og ikke så holdbart. Alternativet er pres på omkring 2 bar, langsomt stigende så du forhindrer de to lag at skride.
Blot lidt erfaringer herfra i arbejdet med læder mod læder
Glæder mig til at se remmene til et ur komsammen en dag
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)