24-06-2004, 11:02 AM
Hvad er panelets bud på populariteten af Omega Seamaster med James Bond-design? Er der en æstetisk grund (bortset fra at uret har figureret i Bondfilm)?
Eksempelvis frekvensen af solgte Seamaster-ure på dette site viser en tydelig tendens i retning af at JB-designet (2531.80.00 - chronometermodellen - til venstre) - med små runde timemarkeringer og mere lir på lænken - er mere populær end den anden nuværende Seamaster-model (ref. 2255.80.00 - til højre) som lægger sig tættere op ad det gamle Seamaster 300 i skivedesign.
*billeder fra Omegas site
Personligt foretrækker jeg den "klassiske" model fordi jeg synes de store timemarkeringer er fede. Hvad er jeres bud på JB-urets popularitet?
Hilsen Anders K
Eksempelvis frekvensen af solgte Seamaster-ure på dette site viser en tydelig tendens i retning af at JB-designet (2531.80.00 - chronometermodellen - til venstre) - med små runde timemarkeringer og mere lir på lænken - er mere populær end den anden nuværende Seamaster-model (ref. 2255.80.00 - til højre) som lægger sig tættere op ad det gamle Seamaster 300 i skivedesign.
*billeder fra Omegas sitePersonligt foretrækker jeg den "klassiske" model fordi jeg synes de store timemarkeringer er fede. Hvad er jeres bud på JB-urets popularitet?
Hilsen Anders K

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)