Opfølgning på mit tidligere tråd vedr. GMT-Master II
khbk Skrev:Jeg så et skilt i dag: "We do not make mistakes we make variations".
Måske passende her? Icon_e_biggrin1
/
Kristen

Icon_e_biggrin1 Meget rammende ift. Rolex og de fleste andre urfabrikanter. Grundet Rolex' store eksponering er Rolex dog ekstra kendt for variationerne.

Encino Skrev:Fordi Rolex ikke anser det som en fejl.

Jeg har set masser af små imperfektioner ala dette. Mine egne Rolex har selv flere hvis man virkelig funder loupen frem.

Rolexs værker er bundsolide og næsten uden fejl. Resten er som med så mange andre.

Enig. Det er meget almindeligt med små uperfektheder på Rolex ure - uanset hvad de har kostet. Jeg har og har haft flere Rolex ure mellem hænderne end langt de fleste urtosser og de fleste kan man finde "fejl", variationer og imperfektions på. Spørgsmålet er, hvor går grænsen? Der er nogle der ikke kan tåle mindre forstørrelse end de så famøse 2,5X. Der er nogle der ikke bryder sig om variationerne på fontene på skiverne eller lynetterne. Andre synes det er charmerende. Nogle spekulerer i det. Og langt de fleste opdager det overhovedet ikke. Hvis man kigger godt efter ser man ofte at hornene heller ikke er fabrikspoleret 100% ens på alle 4 horn.

Jeg kan dog sagtens følge OP da jeg selv er perfektionist. Jeg er nok bare blevet mere realistisk/"normal" efter mange års erfaring med Rolex ure. Forventningerne bliver justeret lidt ned pga. førnævnte. Jeg har oplevet lignende på andre dyre ure som AP som jo typisk koster langt mere.

Hvis MC Mortensen ikke kan hjælpe, vil jeg foreslå at OP benytter sidste udvej og får det sendt til fabrikken.

peterkaa Skrev:Altså tror ret mange mennesker (ikke ur tossede) vil forvente at et ur til 60kvaps både kan lave kaffe og svejse under vand, så at skiven bør sidde lige er nu en ret normal forventning.

Dog kommer der noget med tolerancer ind i billedet, hvornår er lige, lige? Her kan det ses med det blotte øje, vil mene det falder i kategorien "ulige".

Det ironiske er dog at de fleste "ikke ur tossede" mennesker, trods deres høje forventninger, ikke ville opdage "fejlen" Icon_smil
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Opfølgning på mit tidligere tråd vedr. GMT-Master II - af DISC - 11-04-2015, 10:42 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)