Det berømte emne "Mit første Rolex"
Det var også det råd jeg fik, og jeg fulgte rådet, og selv om jeg havde lovet mig selv at være tålmodig, så fandt jeg relativ hurtigt et datejust fra starten af 70´erne, med twotone lænke i stål/14 karat guld, samt med guld lynette og guld/champagne urskive, som jeg godt kunne lide, og hvor prisen kontra alder og stand, lignede et godt køb.

Uret ser omtrent ud som nyt, i hver til fald udvendigt, pånær det sædvanlige problem med jubilee two tone lænken, som er strakt lidt.

Uret er til service pt. så jeg afventer spændt svaret fra urmageren på, om uret er i den fantastiske stand, som sælgeren lovede, når han får den åbnet, og kikket på værket...

Jeg fandt uret på Tysk Ebay, hvor det stod til € 2100,- og jeg kunne se at der var afgivet flere skjulte bud på uret, så jeg tog chancen og bød € 1850,- som var ca. Dkr 14.400,- med vekselgebyr m.m, og fik uret, og det syntes jeg er en ok pris, for et så pænt ur ( Tilsyneladende ) og er værket også i samme stand som det udvendige, så syntes jeg selv, at jeg har gjort et godt køb.

Et ur til omtrent 15 kilo, er ikke meget herinde, det ved jeg godt, men da jeg aldrig før har ejet et ur før, der har kostet mere en få tusinde, ville jeg helst ikke bruge mere på det.

Det dyreste ur jeg havde haft før dette, var et Victorinox, som jeg dog hurtigt skilte mig af med igen, da jeg syntes at det var alt for stor, klodset og tung, jeg er vist mest dress-Watch typen.

Held og lykke med søgningen ....

Jeg opdaterer lige mit indlæg, da jeg netop har hørt fra urmageren, og det var negativ nyt..

Det rubinleje som rotoren sidder i, er løs, og ikke fæstet til broen, som det skal være, og en lille pind til datohjulet, er knækket, og skal udskiftes, det vil anslået koste mellem 2500,- og 3000,- at få uret repareret, så den gode handel, er ikke så god mere.

Jeg har mailet til sælgeren, afventer nu at han svarer mig.

Jeg følger op med hvad det sker i sagen.
Svar

Beskeder i denne tråd
Det berømte emne "Mit første Rolex" - af Leman - 05-03-2015, 12:35 PM
Re: Det berømte emne "Mit første Rolex" - af Cis - 15-03-2015, 12:47 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)