Endnu en grail lander…og selvfølgelig fra JLC
#11
(17-12-2022, 11:05 AM)Jens Skrev:
(16-12-2022, 02:42 PM)cfnissen Skrev:  er der nogen af jer, der går med Reverso-overvejelser?

Well, I am now!!

Tillykke med endnu et pragtfuldt ur. Sjovt med JLC som de kan spænde elegant mellem det ekstreme og det enkle, det traditionelle og det revolutionerende. 

I det ur er der faktisk julegave til (mindst!) to år - du kan jo vente med at reversere det  Icon_lol 
Jeg mener, bare et af de to ure her samlet i eet ur, ville jo gøre de fleste ekstatiske. 

Reverso/JLC overvejelser? Absolut. Men indtil videre nyder jeg at beundre dine anskaffelser.

Jens

Hæ. God pointe! 

Anyway, hvis du skal ud og google så….

Soixantieme serien der startede i 1991. 500 ex hver af 4-5 modeller incl perpetual ,minute repeater. Suk. 

Septantieme. Endnu en gude-jubilæumsmodel

Reverso Memory - så elegant og nærmest poetisk. 

Tribute to 1931, måske endda den sjældne US udgave?

Enjoy,

Claus

[-]
  • Jens
Svar
#12
Reverso, big date, 8 dages gangreserve og dag/nat indikator! What’s not to like?

Rigtig smukt ur, tillykke med det!
[-]
  • cfnissen
Svar
#13
(17-12-2022, 11:31 AM)MichaelA Skrev: Reverso, big date, 8 dages gangreserve og dag/nat indikator! What’s not to like?

Rigtig smukt ur, tillykke med det!


Præcis. Det er så rigtigt, det ur.

Tak!


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#14
Se også denne fine gennemgang!

https://quillandpad.com/2016/01/07/85-ye...e-reverso/


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#15
(16-12-2022, 07:26 PM)bjorn_e58 Skrev: Jeg går ikke med overvejelser, men har prøvet lidt, og vil da ikke udelukke, at det kunne komme på tale. Men flere af jer ved jo, hvor jeg egentlig især kigger hen.

Anyway, netop den reverso med big date har egenligt altid facineret mig, alene fordi der er mig en gåde, hvordan de får plads til de to dato-hjul så tæt på hjørnet af uret.

Under alle omstændigheder: Til lykke med den lille ny!


Snublede over denne gamle tråd i dag. Ikke helt samme model, men den giver et kig indenfor i maskinrummet.

https://www.watchprosite.com/?page=wf.fo...pi=2657376

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#16
Virkeligt lækkert ur.

Utroligt det ikke er tykkere med alle de komplikationer som jo er “gange to”.

Der er så meget stil over Reverso, at jeg faktisk vil sige at det også stiller krav til ejer som et at få ure, på den gode måde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#17
(24-12-2022, 11:31 AM)ultoman Skrev: Virkeligt lækkert ur.

Utroligt det ikke er tykkere med alle de komplikationer som jo er “gange to”.

Der er så meget stil over Reverso, at jeg faktisk vil sige at det også stiller krav til ejer som et at få ure, på den gode måde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tak! Ja, der er mange ting ved det som får en til at spærre øjnene lidt op. 

Og ja, det er fuldstændigt rigtigt at det også stiller krav til den, der bærer det. Godt set! 

Lidt sjovt når det på nogen måder var det første sports-ur, men nu er polo vel også lidt af en sport med krav til fremtoning, udstyr og ikke mindst frygtløshed. 

God jul!

Claus

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)