Titanium -
#1
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
 In Switzerland, they had brotherly love, they had five hundred years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock.”
[-]
  • aammat, Larsb
Svar
#2
hov hov - hvad laver du her? fortæl fortæl. Smukt gammelt Hamilton med Swanneck, stor balance m. justerings skruer - me like. Den matt 5513 er også nice, samme konfiguration som min ser det ud til. Hvad er serienummeret (kun de første 2) er vi i slut 7 millioner eller start 8?. Find en perle asap, de bliver kun sværere at finde med tiden
Svar
#3
Det projekt har ligget i mølpose i en del år nu - Tanken var at lave et "B-uhr" (med det lille twist at bruge en amerikansk "motor" i et tysk design)
Efter det første billede blev taget (Hamilton 992B) er et Ham. 4992 værk (24H og centralsekunder) fundet frem, årgang "ca. Korea krig"  det er nu modificeret til 12H visning.
det blir' en "front-loader":
İmage
gevind i plexiglasset - skruet i med en gaffertape-kugle
5513'eren er købt i foråret 84 - #75xxxxx - og sidst jeg var til vintageurmøde i kbh fik jeg en løs perle af en af Klarlund-drengene -  Icon_smil
 In Switzerland, they had brotherly love, they had five hundred years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock.”
[-]
  • Jens, Larsb, longbear
Svar
#4
Det ser spændende ud!
Svar
#5
Det bliver sjovt at følge, har du selv lavet kassen?

(22-11-2021, 04:07 PM)royalduck Skrev: 5513'eren er købt i foråret 84 - #75xxxxx - og sidst jeg var til vintageurmøde i kbh fik jeg en løs perle af en af Klarlund-drengene -  Icon_smil

er du original ejer af den 5513? Jeg har en 8,2 som er noget af det højeste jeg har set med den skive, så jeg er altid interesseret i at finde andre reference punkter mht produktionsdatoen
Svar
#6
(23-11-2021, 11:03 PM)longbear Skrev: Det bliver sjovt at følge, har du selv lavet kassen?

(22-11-2021, 04:07 PM)royalduck Skrev: 5513'eren er købt i foråret 84 - #75xxxxx - og sidst jeg var til vintageurmøde i kbh fik jeg en løs perle af en af Klarlund-drengene -  Icon_smil

er du original ejer af den 5513? Jeg har en 8,2 som er noget af det højeste jeg har set med den skive, så jeg er altid interesseret i at finde andre reference punkter mht produktionsdatoen

ja og ja, købte den på vesterbrogade 15/2 84 - kr.6040!
tritium'en i både skive og visere var stendød allerede i 2000 - så skiven blev skudt af til en samler for et par år siden  og viserne re-lumer jeg selv
 In Switzerland, they had brotherly love, they had five hundred years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock.”
Svar
#7
super historie med den 5513, helt i en tool-watch's ånd: man skifter det som ikke fungerer og bruger det. Jeg har en bekendt som har en "double red". Det er hans eneste ur og han har brugt det dagligt i de sidste 20 år med en meget aktiv livsstil, så der er tale om et særdeles brugt ur med mange ridser og hakker. Er du urmager eller bare fingernem? Der er ikke så mange der går igang med re-lumen af en Rolex.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)