Seiko Astron
#1
Hej alle!

Er der nogen herinde, der har erfaring med Seiko Astron´s GPS-styring? Er det noget, der virker?

For en del år siden havde jeg et Junghans med radiostyring - det var ingen succes.

Mvh.  Steen
Svar
#2
Jeg havde et Seiko Astron SAST100G og det var i den grad okay og oplevede aldrig problemer med det, så herfra kun positivt Icon_Up

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#3
Det er et Seiko = det virker.

Havde jeg ikke mine forbehold omkring at mit ur fortæller hvem der vil vide det, hvor præcis jeg befinder mig på kloden på ethvert tidspunkt så ejede jeg også et.

Men det er imponerende hvad de har udviklet og de viser endnu en gang hvor bredt de som mærke dækker.

God jagt.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#4
Tak til Miwes & Stensbjerg!
M.h.t. sporing er faren vel noget større ved brug af mobiltlf.. Som jeg forstår det, har uret kun forbindelse til GPS en gang i døgnet. I den øvrige tid kan man så lave al den sjov, man ønsker. Icon_lol
Jeg har nu, efter samråd med mit muldvarpeskind(pung), bestilt et Citizen CB 5020-87l til min spæde samling. Det er radiostyret, med perpetual-kalender og i titanium.
Det ligner meget det Seiko, jeg havde tænkt på og koster kun 1/3 del.

I min spæde samling (2 ure) har jeg i øvrigt et Seiko-perpetual, der kun vinder 1 sek. pr. 1/2 år, helt uden hjælp fra det ydre rum. Icon_not
[-]
  • Miwes
Svar
#5
Tillykke med ny erhverelsen Icon_flag
med Seiko og/eller Citizen i din samling så er du kommet godt igang,
kvalitet går nemlig aldrig af mode. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#6
Nu har jeg i 2 uger "gået" mit nye Citizen til. Det virker super godt. Icon_flag  Radioopdateringen kl. 2.00 nat virker, selv om uret ligger på en hylde i den nordlige side af huset.
Før alt dette havde jeg købt et Seiko Premier Kinetic. Det kunne vise mange ting på nær en lille detalje - klokken. Visere og skive gav under de fleste lysforhold alt for meget genskin, så det blev returneret.
Jeg skrev før, at min samling består af 2 ure. Hvis jeg medregner alle virksomme ure siden min ungdom, ender vi på 10 stk. På baggrund af dette, håber jeg at blive opgraderet til Baby Urtosse snarest.
I øvrigt havde min salige far, ur & optikforretning i Kolding fra 1946 til 1978. Hans favoritmærke var Eterna (selvfølgelig mekanisk).
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)