Samler også på knive
#21
KeldW

Det er da en lækker kniv Icon_Up

(06-03-2021, 08:05 AM)doxa300 Skrev:
(05-03-2021, 07:58 PM)Miwes Skrev: Den udgave du har med horn er den ikke omkring de 4000,- eller har du givet mere for den udgave.

Hvor gammel er kniven egentlig og hvordan holder du den skarp.

Jeg var så heldig at finde den til 2500 svenske kroner . Hvilket jo også er mange penge men jo den koster 4000, dog svenske. Den er et par år gammel. Det er ikke altid Fällkniven laver den da der faktisk er restriktioner på handel med horn.

Mht slibning så har jeg også lidt af hvert fra simple flade sten over diamant sten til Lanasky slibesystem. For nogle år siden köbte jeg så en Tormek vådsliber og bruger kun den. Og med den har jeg jeg slebet Kniven barberbladsskarp med en lidt flader vinkel. Stålet holder skarpheden virkelig godt.

Hvilket materiale er skäftet på din?

Materialet er Micarta som er et laminat materiale og så er der ikke noget særligt vedligehold.

Til den pris var det da meget heldigt Icon_Up 

Har selv stort set prøvet meget forskelligt med slibning, så har selvfølgelig en Tormek...genial sliber og var også ret glad for mit Lansky slibesystem, men i dag har jeg alle mulige arkansas slibesten og kan man holde den rette vinkel, så bliver kniven holdt super skarp.

Jeg er dog på jagt efter en lille smart slibesten / strygestål som kan komme med på tur.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#22
Fällkniven laver nogle fine nogle, også i lommeformat
https://fallkniven.se/kniv-kategori/brynen/
[-]
  • Miwes
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)