Steinhart B-Urh 47 mm Unitas 6497-1
#1
Ankommet

İmage

İmageİmage

Det er simpelthen så flot. Jeg glæder mig til jeg kommer hjem fra arbejde. Så skal der hygges med håndoptræk.....
Sådan, kan næsten ikke styre mig

Lækkert med handaufzug

İmage

İmage

Jeg har altid haft en svaghed overfor dette værk

İmage

İmage

İmage

Lækker tyk rem

İmage

Og så skal det lige på før jeg skal hygge med optræk

İmage

Specs

47mm in diameter,
56.5mm lug to lug,
13.5mm thick,
Domed sapphire crystal with AR coating on the inside
Unitas 6497

Det er lidt fedt at uret har dette værk som har rødder tilbage til 1950. Retro tid

There's a lot of big dudes out there and big wrists need big watches.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Lumen er ikke manipuleretİmage

Lækker stor flot krone


Totalt dress idet uret kun er omkring de 14 mm i højden. Bredde incl krone 53mm. Uden 47 mm
İmage
Svar
#2
Efter de første 7 timer lander værket på -0.5 sek. Sindssygt flot syntes jeg. Steinhart regulerer alle deres værker. Mener de skrev omkring+7 sek for dette. Lad os se I morgen
Opdateret

0 sek efter 24 timer
Dét har jeg faktisk ALDRIG prøvet før


There's a lot of big dudes out there and big wrists need big watches.
[-]
  • Miwes
Svar
#3
https://af0210strap.com/the-history-of-t...ring-wwii/

Hyggelig læsning omkring ure under WW2
Svar
#4
Status: +1 sek efter 72 timer

Dét har jeg ikke prøvet på min urrejse indtil videre. Troede ikke at ét Unitas værk kunne reguleres så flot.....

There's a lot of big dudes out there and big wrists need big watches.
[-]
  • Miwes
Svar
#5
Steinhart B-Urh 47 mm


+8 sek kl 1530. Den 21/1

+8 sek kl 1730

+7.5 sek kl 1830

+7.5 sek kl 2230

+7 sek kl 0730. Den 22/1 ( altså-1 sek pt )

+8 sek kl 1530. 24 timer ( altså 0 sek )

+8 sek kl 1900

+9 sek kl 2200

+9.5 sek kl 0900. Den 23/1

+ 9.5 sek kl 1530. 48 timer ( altså + 1.5 sek ) 

+9 sek kl 1900

+9 sek kl 2300

+9 sek kl 1000. Den 24/1

+8 sek kl 1530. 72 timer ( altså 0 sek)

+8 sek kl 1900.

+8.5 sek kl 0800. Den 25/1

+8 sek kl 1530. 96 timer ( altså 0 sek )

İmage

There's a lot of big dudes out there and big wrists need big watches.
Svar
#6
Eftersom jeg har overtaget Runes flyver og han har lagt så fine fotos op af uret, så er der jo ingen grund til at jeg opretter en tråd mere, så jeg håber det er okay at jeg snupper din tråd Rune Icon_smil

Selve værket et Unitas 6497 har rødder langt tilbage og må være et af de nemmere af servicere og ikke mindst få reservedele til (når den tid kommer), men tænkte på hvor stor er egentlig forskellen fra dengang til nu, hvis der er en forskel.

Noget andet jeg tænkte på var levetiden på disse værker, hvor man af og til kan høre om ure med et Unitas der stadig køre her efter mange år, så selvom man siger at hver 4-5 år er det tid til service, så er sådan et ur fra Steinhart vel smurt ligeså godt som et unitas i et ur fra et andet firma, eller hvordan ser i det. I dag bruger man vel også syntetiske olier der har en længere tid mellem ny smøring.

Nå men blot nogle måske lidt skøre tanker i forbindelsen med at nørde lidt med denne nyanskaffelse Icon_study

Jeg elsker størrelsen på urets 47mm, som er helt perfekt IMØ og så må jeg da i gang med at lave remme igen, for uret har bare ikke en rem der er lang nok...kom nu snart ind i kampen og send en ordentlig rem i lidt ekstra længde, det er vel ikke for meget at sende med.

İmage

İmage

Nu havde jeg en selfmade rem der passede, så den må gøre det til jeg får tid til at lave en rigtig flyverrem Icon_party
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#7
Selvfølgelig er det i orden at bruge denne tråd
Dét går præcist ikke?

There's a lot of big dudes out there and big wrists need big watches.
Svar
#8
Det bliver ikke bedre Rune Icon_Up

Smukt dekoreret værk og nyder værket og har det fint med optræk...det er lidt hyggeligt Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • runzuk5
Svar
#9
Deres remme kommer i tre forskellige længder og mener at vide at man kan få skiftet remmen inden man får leveret uret. De kommer standard med deres mellem rem.
Svar
#10
Det anede jeg ikke så er de undskyldt  Icon_not

Godt at Rune kan lide store ure, men selvfølgelig skal han så ikke også købe remme der passer mig, selv om jeg ofte køber et af de ure Rune har haft  Icon_lol
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • doxa300, runzuk5
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)