Ny vintage inspireret dykker
#1
Goddag i forummet :-)

Jeg har besluttet mig for at mit næste ur skal være et “vintage-inspireret” dykker ur. Budgettet er op til ca. 7000 kr.

Pt. har jeg kig på disse 3 kandidater:

1. Certina DS PH200M i 2020 version:
İmage
2. Seiko SPB147J1
İmage

3. Doxa SUB 200
İmage

Jeg har fundet Certina’en til ca. 5000 kr., Seiko til 5400 kr. og Doxa til 6000 kr.

Det skifter lidt fra dag til dag hvilken som jeg hælder til. I dag er det mest Certinaen der er i top, da jeg er ret vild med den buede keramiske lynette og værket med bl.a. Nivachron balancen.

Hvilken ville i vælge og hvorfor? Og er der et helt andet bud som jeg har glemt i dette felt?

På forhånd tak
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • cfnissen
Svar
#2
Hvad med Yema:

YEMA SUPERMAN HERITAGE 63 LIMITED EDITION

Måske en smule over dit budfet på 7000 men tag et kig på hjemmesiden. Noget med 15% og remme med...

https://eu.yema.com/products/yema-superm...sup2020a39
[-]
  • millan renatus
Svar
#3
Yema, er et godt valg, men koster noget mere som du skriver. Der er stadig 3 ugers leveringstid på modellen. De er forsinket i produktionen.

Ellers pga urets styrke synes jeg Nauticfish Vintage Black fra Tyskland er en mulighed

İmage


Men Certina med 80 timers gangreserve er også lækker.
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#4
Tak for budene til jer begge Icon_Up

Yema har jeg også haft kigget lidt på før, men af en eller anden grund “klikker” jeg ikke helt med designet af uret (i hvert fald på billederne). Tror det har noget med kronebeskytter/lynette-lås at gøre Icon_diver

Nauticfish har jeg aldrig hørt eller set før, så dem vil jeg da lige tjekke ud... Icon_smil
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#5
I like this watch.https://unique-watches.com/item?uitem=ra...01-878303z
I know its maybe over your budget.They also have a 42mm version.
Very nice looking watch in my opinion.
https://www.chrono24.dk/rado/rado-rado-h...044664.htm
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#6
İmage
Jeg har den “første” DS PH 200 reissue. Om det vil jeg sige, det er forholdsvis stort. Der er langt fra lug til lug og vist næsten 43 mm i diameter.

Glasset er en slags hesalit med en coatning. Min søn turer rundt med det i Aarhus, og det har modtaget en del ridser. Og jeg kan ikke polere dem væk med Polywatch !

Omkring minut og timeviserne vil jeg sige at de ser lidt “plasticagtige” ud, dog med en fed blå lumen ( som et vist andet betydeligt mere kostbart mærke også benytter) altså farven

Sekundviseren er vist presset ud af et stykke messing, efter det er malet rød, jeg siger ikke der er grater på siden af viseren men næsten.....
Omkring urværket er der 80 timers gangreserve, og det går med en forbavsende præcision.

Men når det er på armen har det i mine øjne en fed følelse, såå
deet.......

Mht. Seiko så synes jeg den er superfed, og jeg ku godt..

Så er der Doxa, hmm. Hvis det skal være Doxa så er det ikke den rigtige model .

Bare mine tanker.... svært at være til med alle de valg, både til og fra


Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
#7
Har du overvejet micro-brands?

Især Nth kunne være en option, gode ure hvor man får meget for pengene.

Deres europæiske distributør er https://www.seriouswatches.com/collections/nth
Svar
#8
Af dem du viser ville jeg tag Seikoen (hvis du kan med Xet på skiven)
ellers Doxaen som jo emmer af historie (her har jeg det bare lidt stramt med lænkens design)

Jeg har selv for nyligt stået lidt i samme valg,
hvor jeg dog havde lidt flere ønsker med som gerne også måtte opfyldes,
i den proces prøvede jeg den 1.gen af Certinaen (som også er vist herinde)

IRL var den dog slet ikke mig jeg endte med et bronze Yema som jeg er rigtig glad for,
hvorfor jeg så ikke får gået mere med det, I don`t know (det kender vi vist alle Icon_e_biggrin1 )
billederne yder ikke i mine øjne deres ure retfærdighed,
måske fordi der generelt ikke forgår den store markedsting for dem.

Hvis du kigger lidt rundt kan du sagtens finde et brugt Yema i nystand 
inden for dit budget skulle du få lyst til at give dem et go Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#9
Tre virkelig fede ure, og jeg ville vælge dem alle tre Icon_e_biggrin1

Min kone talte mig i sidste uge fra at køre en tur til Halse for at bestille netop det Seiko du linker til (Da jeg lige havde handlet et andet ur). For mig må det være årets ur-udgivelse, når man tager urkassen, hele designet, størrelse (40,5mm), driftsikkert værk og pris i betragtning.

Synes dog også at Certinaen rammer et meget tillokkende design, men er for stort til min smag.

Doxa er jo bare fedt, uanset hvordan du vender og drejer det, og hvor tit ser man lige det ur IRL?

For mig vil det sikre valg være Seikoen, men Doxa vil være det frække sommerur.

God jagt.
M.v.h. Thomas
[-]
  • millan renatus
Svar
#10
Jeg er ikke så god til mesh lænker, så det udelukker jo to af dine valg og jeg har jo faktisk købt SBP149, men blev utålmodig, så annullerede ordren. Min stemme går derfor til Seiko'en. Dog vil jeg sige, at Nauticfish'en ser superflot ud Icon_Up
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)