Man laver da bare sin egen rem
#1
Big Grin 
Eller man kunne skrive

Nørd finder løsning på problem....

Når man ikke kan få den rem i XXL-længde i den kvalitet som man ønsker sig, så må man selv finde en løsning.

Vores lille bjælkehytte i haven, tjener som stedet hvor kreativiteten slippes løs, så der bliver malet, tegnet og så også leget lidt med læder. Maleriet og tegningerne er konens område og læder arbejdet er kommet i kølvandet på mit ur-nørderi.

Man kan købe sig fattig i ure det ved vi godt, men værktøj kan også koste kassen og til læder-arbejde er det slet ikke billigt så der er meget på ønskesedlen, men det må vente lidt endnu og alt afhænger jo også af lysten og behovet. Det sværeste er nok at få fat på det rigtig fede læder og meget forskelligt af det....desværre er min gamle skomager ikke her mere, for han var god til at hjælpe mig med rigtig kvalitets-læder og jeg aner ikke meget om det i forvejen.

Her kommer lige dagens arbejde og hvad der er en ur-rem for mig er for andre en mindre liv-rem  Icon_lol

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • KOP, pbr
Svar
#2
Jeg så Made in Denmark på DR2 for nogle år siden og der deltog bl.a. en lædermager fra Helsingør. Han er siden flyttet til Bornholm, men måske han kan hjælpe med god læder?
https://broecompany.dk/
Svar
#3
Hej Michael

Takker for linket Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Så fik jeg lavet en rem til mit Andersmann og skulle nok have været med hvide syninger.

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • MichaelA
Svar
#5
Jeg synes faktisk, at de sorte syninger flugter fortrinligt med kassens sorte "sandwich" lag og de sorte horn !! Icon_Up

Den sidder lige i skabet, efter min mening Icon_drunken
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Avantismo
Svar
#6
Enig med pbr ift. syningerne :-)
Svar
#7
Tusind tak for meldingen og kan godt se at det med den sorte del, så Icon_Up

Arbejder på nyt projekt hvor jeg har indfarvet læder og starter altid med den lette side og kan jeg lide designet så laver jeg den mere besværlige side til spændet.

Her har jeg afrundet kanterne så remmen føles helt soft på håndledet, den er kun syet i toppen og det andet er limet med en ny kontaktlim som jeg har fundet i det lokale byggemarked (DANALIM) og det virker ret så fint. Remmen vil selvfølgelig ikke kunne holde til alt for meget i bølgen blå, men limen skulle være vandfast og jeg plejer nu også at bruge lænke eller gummi rem hvis uret skal med på en svømmetur.

Hvorfor jeg "gider" at side time efter time og skære og klister, sker blot fordi lysten kom tilbage til at lave en rem til mit M.A.T: ur, som er mit foretrukne ur i hverdagen.

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • MichaelA
Svar
#8
Det ser rigtig godt ud Icon_Up
Kan du lave blå syninger?
Svar
#9
I princippet kan man jo vælge lige den farve man ønsker og har da også mange forskellige farver tråd, men problemet er at jeg ikke er sikker på kvaliteten af disse farvede tråde jeg har til rådighed, så bruger enten den hvide eller sorte tråd der er købt ind til formålet og de er også indsmurt i voks.

Jeg tror faktisk at det er en hør-tråd og købte dem i sin tid i en eller anden læder shop.

Der mangler stadig en del træning inden jeg bliver tilfreds med mine remme, men det er også længe siden jeg sidst har været i gang.

Her et par billeder af projektet og må understrege at jeg er gået i skarp træning, da min søn har bestilt en rem og den skulle jo gerne blive noget bedre, men som sagt arbejdes der på sagen og synes nu stadig at mine remme bliver sådan lidt for meget til den rustikke side.

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#10
Så blev det da bare skide godt og jeg viser da lige mit mesterstykke frem....det er da meget godt af en amatør Icon_blink

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • MichaelA, pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)