Omega Speedmaster Pro. Cal. 321 service...
#11
Det er et dejligt ur, du har! Hvorfor skal det have service? Er der noget, som ikke virker? Under forudsætning af at uret virker, ville jeg nøjes med at skifte remmen, men det er jo en smagssag Icon_smil
JK
Svar
#12
(19-02-2019, 12:09 PM)KimT Skrev: Følg rådet fra dwndler herover. Du må for guds skyld ikke få skiftet de synlige dele. Bare lünetten (kransen) er mange penge værd. Prøv at Google "DON bezel for sale"

DON betyder Dot Over Ninty og er den type lünette du har.

Får du skiftet synlige dele udover glasset, mister uret MEGET i værdi.

Enig med Kim, det er et meget fint ur med en masse sjæl. If it ain't broke, don't fix it.
Jeg googlede i øvrigt den sætning og min eneste kommentar er  Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised
Svar
#13
Det er et rigtig fint ur, og du kan sagtens få det fikset og shinet op hos en af de urmagere der har været nævnt. Jeg ville heller ikke sende det til omega, det kan ende med at ødelægge det.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
#14
Giv gerne en opdatering når du bestemmer dig for hvad der skal ske med uret.
Svar
#15
Først mange tak til alle for fine svar
Uret beholder jeg til min dødsdag - ligesom min far der havde det på da han pludselig døde: jeg havde lavet gode bøffer og god rødvin var i glassene da han fik det dårligt og besvimede. Han døde på vej til hospitalet.
Det var heldigt at jeg fik uret da hans pung med div. kort og kontanter var blevet “væk” if. hospitalet.
Ja remmen er lidt speciel. Jeg har ikke fået købt kørehandsker med de samme røde syninger og kanter i huller... Det kommer til at give et helt andet og gennemført look. Har dog også org. stållænke. Flere remme kommer til!
Ved ikke hvor slemt det ville være at få poleret kasse og få skiftet glas - evt en ny krans? Beholder selvfølgelig nuværende glas og krans til evt senere brug.
Uret blev serviceret i oktober 2014 af en AD på Frederiksberg. Det virkede ikke optimalt efter 1. service så det kom retur - men det har stadig nogle mekaniske problemer som kunne tyde på de ikke har tjek på håndværket - eller adgang til reservedele... Vil ikke nævne navn på urmager da han skal have chancen for at evt. at afhjælpe dette (har lovet at se på det). Jeg bruger kun uret ved specielle lejligheder så det har ikke fyldt så meget - og tiden er gået!
Se foto af nederste knap der stikker ud - sådan så det også ud efter service!
VH Peter
İmage




Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Jens, KOP
Svar
#16
Frygtelig at høre om din far.

2 af de mest fleksible super AD urmagere jeg har hørt om er M.C. Mortensen og Halse, men hvis du er i København ville jeg ikke have noget imod Klarlund hvis de selv kan sørge for servicen. Normalt sender de ud, men hvis du er villig til lang ventetid og der et vidst over 10 - 13 uger, så er de også ret gode.
Alt der skiftes ud får du tilbage og der skal du selvfølgelig også bede om. Men måske vil de nøjes med værks dele og nye trykknapper og glas. Men selv om du skulle få lynette skiftet og visere, så så længe du har du de gamle dele er alt ok. De skal ihvertfald passse på ikke at ødelægge viserne. De 2 gamle visere var bøjet på mit  Omega Sub Chrono fra Swatchgroup i Tyskland. Personligt ville jeg bare have skiftet værks dele og måske trykknapper og glas hvis det er muligt bare at få det gjort. Jeg ville ikke få uret poleret, selv om serviceprisen nok ikke ændre sig. Og når du kun går med det ved få lejligheder så ville jeg bare trække det op 1 - 2 gange om måneden så olien hele tiden bliver rørt en smule.
Svar
#17
My advice is to send your watch to PN ,he is on this site.He is a modest man so
i must tell you that he is a genius at restoring watches that other watchmakers
give up on.He always does documented and perfect work,and he is a expert
on Omega.Do not send it to the Omega factory.Get in touch with Per,and talk
to him about your watch.tel 40748206.
You will thank me for this advice later,believe me.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#18
(21-02-2019, 08:16 AM)Stenstrup Skrev: Frygtelig at høre om din far.

2 af de mest fleksible super AD urmagere jeg har hørt om er M.C. Mortensen og Halse, men hvis du er i København ville jeg ikke have noget imod Klarlund hvis de selv kan sørge for servicen. Normalt sender de ud, men hvis du er villig til lang ventetid og der et vidst over 10 - 13 uger, så er de også ret gode.
Alt der skiftes ud får du tilbage og der skal du selvfølgelig også bede om. Men måske vil de nøjes med værks dele og nye trykknapper og glas. Men selv om du skulle få lynette skiftet og visere, så så længe du har du de gamle dele er alt ok. De skal ihvertfald passse på ikke at ødelægge viserne. De 2 gamle visere var bøjet på mit  Omega Sub Chrono fra Swatchgroup i Tyskland. Personligt ville jeg bare have skiftet værks dele og måske trykknapper og glas hvis det er muligt bare at få det gjort. Jeg ville ikke få uret poleret, selv om serviceprisen nok ikke ændre sig. Og når du kun går med det ved få lejligheder så ville jeg bare trække det op 1 - 2 gange om måneden så olien hele tiden bliver rørt en smule.


Tak for svar Stenstrup.
Vil lige se tiden an mht. div. alternativer til Swatchg. Begrænser det nok kun til værk og glas.
VH Peter


Sent from my iPhone using Tapatalk

(21-02-2019, 05:21 PM)willy Skrev: My advice is to send your watch to PN ,he is on this site.He is a modest man so
i must tell you that he is a genius at restoring watches that other watchmakers
give up on.He always does documented and perfect work,and he is a expert
on Omega.Do not send it to the Omega factory.Get in touch with Per,and talk
to him about your watch.tel 40748206.
You will thank me for this advice later,believe me.


Thank you Willy
I phone Per soon!
Regards
Peter


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • willy
Svar
#19
Har talt med Per Nielsen - og jeg lader trygt ham om at servicere mit ur! Tak


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#20
Det lyder som en rigig god plan Icon_Up
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)