7 år senere lykkedes det (Oprindelig titel:Jaeger-LeCoultre nyt på vej..)
#1
Så sker der noget....fik en mail fra JLC butikken på Madison Avenue om jeg ville komme ned og mødes med deres topchef i USA for at blive introduceret til nogle nyheder, som de mente ville have min interesse givet tidligere køb i butikken.

Jeg har meldt mig til enten onsdag eller torsdag. Glæder mig vildt - har mødt manden nogle gange efterhånden. Han er en super cool fyr.

Jeg gætter på, at det er nye varianter af Geophysic - der har været et par små pip om dette på andre fora.

More to follow i denne tråd senere på ugen!

Claus


---
Claus bor p.t. på Manhattan i New York.  Han har været ur-interesseret i efterhånden mange år - det hele startede med at han fik lov til at låne sin fars Jaeger-LeCoultre ur som dreng - og siden er det gået ned ad bakke. Kan følges på Instagram under navnet @cfnissen.

Svar
#2
Lyder spændende, og fed mulighed at få :D
Svar
#3
Det bliver absolut spændende Icon_Up

Hvad skal du dog gøre når du forlader NY?
Svar
#4
(08-09-2015, 11:55 AM)KimT Skrev: Det bliver absolut spændende Icon_Up

Hvad skal du dog gøre når du forlader NY?

Tja, det tænker jeg en del over for tiden. Suk. Skal på afvænning ;-)

Men inden da, er der lige en session med JLC kl. 15 i morgen på Madison Avenue. Den tager jeg sgu' lige med ;-)

Claus

Svar
#5
Og hvad med os andre? Vi kommer i høj grad til at savne vores korrespondent i NY!
Vi glæder os til din reportage fra JLC mødet!
JK
Svar
#6
Det var en spændende session med JLC i går. Jeg fik halvanden time med mamden alene - samt med min søn, som er på besøg i NY.

Det første der blev sagt, var at dette var 'off the record', dvs. nul fotos og ingen deling af detaljer. Det vil jeg prøve at holde mig til nedenfor - men lad os se hvordan det går. Beklager, hvis det bliver for kryptisk.

Vi fik som nævnt halvanden time med ham, hvor starten var om JLC's kommende forbedringer af deres 'value for money' og fokus på et mere ensartet look på tværs af produktlinier over det næste stykke tid frem mod SIHH.

Her handler det især om deres værker og præsentationen af disse i urene. De arbejder på at hæve værk-finish en tak eller to samt at skabe nogle fælles træk som signalerer JLC højt og tydeligt.

Vi blev så introduceret til de to nye modeller i denne udvidelse af en relativt ny linie.

Særligt den ene model har fået en ekstra omgang form af to-tre mere tekniske opgraderinger af et eksisterende JLC værk, der løfter det en klasse eller to op ifølge JLC. Looket er samtidigt blevet meget mere klassisk og 'stramt' ift. den oprindelige model - men stadig med meget klare familie-træk fra kasse og andre fælles detaljer.

Den anden variant er en komplikation, som JLC ikke har lavet så rendyrket før. Utroligt flot lavet - og måden at indstille og ændre indstillinger på virer enkel og gennemtænkt. Familieskabet bliver også her udtrykt gennem kassens form og andre detaljer. Ifølge JLC meget mere enkel end tilsvarende modeller fra andre mærker som fx. Patek. Så vidt jeg forstod har denne variant ikke fået de tekniske forbedringer nævnt ovenfor - men jeg kan tage fejl.

For begge modellers vedkommende havde både kasser og værk en bedre finish end udgangspunktet. Dette gælder også remme og spænder.

Ingen af modellerne vil være limiterede.

Begge modeller bliver lanceret - og tilgængelige i begrænsede mængder - i nær fremtid. Hodinkee har forberedt en stor artikel om dem - og de nye produktionsmetoder, der er krævet for at kunne levere den øgede kvalitet.

Vi fik så en god snak om andre modelserier samt om hvordan han havde arbejdet de sidste fire-fem år med JLC's produktudvikling efter at have joinet JLC fra Panerai. Han har sat sine tydelige fingeraftryk i form af først Reverso 1931 serien og nu de nye udvidelser af en anden model-serie.

Tilsidst snakkede vi om Poul Kjærholm, da han er en stor fan af især PK22 stolen.

Vi fik så kigget os lidt rundt i butikken, hvor de igen havde fået nogle af de helt vilde Hybris Mechanica modeller hjem - her taler vi om ure i millionklassen med minute repeater, gyrotourbilloner, equation of time og meget andet.

Min søn fik lov til at prøve en af mine favoritter, Extreme Lab II, som bare er så sejt og teknisk et ur.

İmage

Vi fik også lov til at se et af de 26 Reverso 1931 med British Racing Green skive og gravering af parlament og Big Ben, der lige er blevet udgivet af JLC boutiquen i London. Ikke liiiige noget man ser hver dag - ejeren havde lavet en lille skade på det, så det var inde og blive pudset op.

Alt i alt endnu en solid oplevelse til samlingen.

Update pr. 29/9 - Så er urene præsenteret. Hodinkee har lavet en flot artikel.

http://www.hodinkee.com/articles/the-jae...rue-second

Claus


---
Claus bor p.t. på Manhattan i New York. Han har været ur-interesseret i efterhånden mange år - det hele startede med at han fik lov til at låne sin fars Jaeger-LeCoultre ur som dreng - og siden er det gået ned ad bakke. Kan følges på Instagram under navnet @cfnissen.

Svar
#7
Så er der gået invitationer ud til et arrangement i Hong Kong omkring den 30. september. Invitationen har lidt hints på forsiden.

İmage

Se mere på watchprosite.com i deres JLC forum.

Claus


---
Claus bor p.t. på Manhattan i New York. Han har været ur-interesseret i efterhånden mange år - det hele startede med at han fik lov til at låne sin fars Jaeger-LeCoultre ur som dreng - og siden er det gået ned ad bakke. Kan følges på Instagram under navnet @cfnissen.

Svar
#8
Så er der en, der fortæller mere end han må...

http://www.watchprosite.com/page-wf.foru..._bLoB_s-1/

Fire modeller - tænk 2 varianter i 2 metaller...

Claus


---
Claus bor p.t. på Manhattan i New York. Han har været ur-interesseret i efterhånden mange år - det hele startede med at han fik lov til at låne sin fars Jaeger-LeCoultre ur som dreng - og siden er det gået ned ad bakke. Kan følges på Instagram under navnet @cfnissen.

Svar
#9
Tak Claus for dine spændende historier og kan levende forestille mig glæden ved sådan en ur-snak Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#10
Og nu er de der - beklager hemmelighedskræmmeriet. Fik ikke lov til at tage billeder eller omtale dem, da jeg fik dem vist.

http://www.hodinkee.com/articles/the-jae...rue-second

Ganske cool modeller. Var selv mest varm på modellen med tidszoner lige da jeg så dem, men den anden, mere enkle model fører lige nu.

Claus


---
Claus bor p.t. på Manhattan i New York. Han har været ur-interesseret i efterhånden mange år - det hele startede med at han fik lov til at låne sin fars Jaeger-LeCoultre ur som dreng - og siden er det gået ned ad bakke. Kan følges på Instagram under navnet @cfnissen.

[-]
  • onkeldunkel
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)