Hvilken japser har du på idag ?
Det skal jeg nok, regner dog ikke med at komme ret meget under 5m Icon_e_smile
Svar
kristofferJ Skrev:
ClausT Skrev:En fed klokke, som virkelig ser ud af noget......

Mange tak, er selv superglad for den.
Kan næsten ikke vente med at komme til Tyrkiet her om et par uger og snorkle med den.
Jeg tror jeg ville tage en snorkel med alligevel, og bare bruge uret til at se tiden med (lidt som Kan man spille golf med et Rolex - JA men det går bedre med en golfbold :D Nej - fedt dykkerur synes jeg absolut - god smag
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
kristofferJ Skrev:
ClausT Skrev:En fed klokke, som virkelig ser ud af noget......

Mange tak, er selv superglad for den.
Kan næsten ikke vente med at komme til Tyrkiet her om et par uger og snorkle med den.
Jeg tror jeg ville tage en snorkel med alligevel, og bare bruge uret til at se tiden med (lidt som Kan man spille golf med et Rolex - JA men det går bedre med en golfbold :D Nej - fedt dykkerur synes jeg absolut - god smag
vh

Mange tak, og ja jeg skal nok huske snorkel og svømmefødder, det gør dykning lidt sjovere:)
Svar
Semi japser!! Icon_e_wink

İmage
Svar
Mit SKX007 med super oyster montret -
İmage
Svar
Idag et godt brugt men fuldt fungerende 4004 0903-8059. patina på skive er dog langt mere diskret live.
Bøvlede alt for længe med en lænke og var stadig ikke tilfreds med resultatet. kassen er simpelt hen for høj til endepladerne. tror jeg vil have en anden rem på end denne men det kunne være værre.

De er jo et ret fint quartz der sidder i et sådanne. fuldstændigt lydløst ikke en gang med øret til kan man høre sekunderne .

Jeg synes man får lidt modstridende oplysninger når man søger på det Icon_e_confused

Var 4004 det første Seiko quartz eller var det 3003 ?

Det kan være at Joepete kan være mig behjælpelig ? Icon_e_smile
(min mekaniker er stadig på ferie så jeg er ikke kommet vider med det fede ricoh)

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Hej

Jeg har lige taget mit gule Orient på igen. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
Mit 4004 bliver stadig flittigt brugt det desuden en utrolig komfortabel kasse.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Dennis, jeg kan ikke med sikkerhed sige, hvilket af de to Seiko quartz værker (3003/4004), som først så dagens lys. Typisk, så ville man sige 3003, men tingene gik i de år rigtig hurtigt for Seiko, så der kunne godt være lidt "intern konkurrence", hvorfor en 4004 sagtens kunne tænkes at have set "masserne" før 3003 ... som det f.eks. var tilfældet med 6138/6139 chrono´erne, hvor udviklingen af 6138 begyndte før 6139, men hvor 6139 lanceredes tidligere. De to quartz værker er dog meget nært beslægtede, og mit gæt vil være, at det er ret minimalt, hvad der adskiller de to værker fra hinanden. Begge værker ville jeg skyde til at være fra ca. start til midt 70´erne. De har ikke været billige at fremstille i hine tider, og såfremt værkerne er passet, så vil de - selv ifht dagens målestok - være ret præcise Icon_cool

Skal vi tingene nærmere, så skal det 8-cifrede modelnavn fra bagkassen (og gerne cifrene nederst på skiven) på banen, og så kan vi måske være heldige at finde lidt mere om sagen Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
1000 tak for hjælpen John.
Ok så er det ikke bare mig der bliver rundtosset af den info jeg får Icon_smil når du også bliver det er sagen afsluttet idet at jeg ikke kender andre end dig der har så omfattende viden om seiko.
Nederst på skive står der bare japan 0903-8069 T. på bagkasse står der 0903-8059
midtnr på bagkasse er 581017.

jeg fandt det faktisk på Madsby markedet der er en der gerne sælger lidt vintage ure og jeg brokkede mig over at man aldrig fandt vintage quartz så fandt han dette frem til mig Icon_smil 125kr og det kørte.
i starten havde jeg et lidt blandet forhold til patina på skiven men ser det faktisk ikke når man har det på.
på den anden side er det også dem eneste fejl viser dato og markeringer er perfekte.
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 5 gæst(er)