Er der nogle der kender
#11
Tio Malo Skrev:Tunesien ER ikke vestligt, i hverken den ene eller anden førstand, men mon ikke her spøger den der gamle deling af verden som hedde "Europæiske lande samt dem, som begrænser sig i Middelhavet". Sygesikring brugte denne definition ( tidligere ).
Men jeg giver Tunesien dispensation som vestligt land any time, hvis de bare bruger PayPal... Icon_e_wink Prøjsere skal fratages det samme pga. deres kategorisk nægten at operere med andet end bankoverførsler. ( Jeg trodde nogle år, at brugen af PayPal var forbudt i Tyskland pga. et eller andet barok lov... nej - grunden er deres baroke holdninger samt en slags 1950´ne agtigt nærighed; PayPal overførsel koster jo et - par %´er... Icon_twisted )
Cheers - John
Nej jeg ville vel heller ikke kalde det vestligt - selvom jeg faktisk ikke tror der er en sådan deffinition til stede. Som sagt, USA er jo givet vestligt - medens man sikkert ikke ville kalde Brasilien det. Hvor ligger definationen for et vestligt land mon?
Er det Nato? er det alliancen fra WW2, er det sprog - er det handel?

Søg på Wilkipedia ex under western world, og det er klart at der ikke findes en egentlig defination. Nogen regner Japan for at høre til Vesten, andre deffinationer har religion med - men har Tyrkiet med i vesten osv. så det er nok så akademisk - og i Paypal regi (og bank regi mig bekendt) hører Tunis til "vor side". Men nej - vestligt ville ejg heller ikke llige kalde det, uden dog at der er en klar defination bag (med mindre du har en officiel klar defination?)

3% koster Paypal for en tysk sælger + dårlig valuta kurs hvis det ex er en $ betaling, og i alle Eurolande er bankoverførslr ca samme hastighed som Paypal og helt gratis - så jeg forstår dem lidt. De foretrækker generelt Eurolande og tysk talende
En Iban overførsel via Nordea gjort i Netbank, hvor omk tages af køber i Danmark (og der er ikke omk i ex Tyskland for sælger hvis det er euro) - giver bedre valutakurs både for køber og sælger og koster vist noget med 30 kroner - så hvis det ikke er de helt billigere ure, så går det ret godt på den måde
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#12
"Den vestlige verden" er nemt defineret: En del af den vestlige kulturkreds ( derfor Japan regnes, delvis, med ), hvor praksis ang. social opførsel, handel og etik ligner den, den judeo-kristne del af verden bruger. Brasilien, yes, selvfølgeligt er den en del af det fornævnte.
Faktiskt, den her definition bruges både i den akademiske og mere hverdagsaktige verden... Icon_e_wink

Hmmm.... jeg har nu ikke ret meget forståelse for tyskernes ufatteligt konservatisme. Du har ret, bankoverførsel og PayPal ( bankoverførsel ) tager nok den samme tid. Men catch ligger et andet sted hen:
Når man overfør penge fra sin konto til sælgerens, er f.eks. Den Danske bank ( og de fleste andre ) langsommelige, du kan oprette betalingen i dag, men medmindre du vil bløde kr. 150 - 250 (?) ekstra for hurtigtbetaling, bliver pengene sendt først den næste bankdag. Så har vi tre - fire dag til selve overførslen og at sælgeren kan se den på sin konto og - når man opererer med 3-4 dags delay, må vi tage med mindst en dags forsinkelse pga. en weekenden som falder ubekvemt. Summa summarum; ca. en uge efter at jeg har bankoverført grunkerne, går sælgeren i gang ved at sende varen.
Sagen har ret meget at gøre med "( internet- ) handlingernes generelle hastighed", hvor information er og skal være hurtigt til stede. Med bankoverførslen er pengene sikkert lige så hurtigt hos sælgeren, men ikke visheden for sælgeren om at varen er reelt solgt. Og det gør en stor forskel.
Min erfaring som eBay sælger er, at uden "BuyItNow" og PayPal ville rigtigt mange impulskøb ikke ske. Tanken om bankoverførsler, evt. cashiers cheks etc. vil frasortere alle andre end de yderst målrettede. Dette også med dyrere luksusvarer i $ 2.000 + prisklasse.
Vores grænser flytter; det som vi i går syntes at være accetabelt, er det ikke mere i dag ( den ekstra uge, der går med bankoverførslen ). Og når man så køber en del fra alle de deler af den civiliserede verden, hvor man bruger PayPal, gider man ikke at sovse med projsere og deres "nur mit ein bankoverførsel bitte". Sådant har jeg det og sådant har mange, jeg har talt med om sagen.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)