Dødt forum
#1
Hej med jer alle sammen!!

Jeg skal lige hører jer om jeg er den eneste der syntes at dette forum er gået meget ned i tempo, jeg syntes under alle omstændigheder at der mangler en del i forhold til det gamle forum.

Jeg syntes også at handlen med luxus ure er gået meget ned generelt hos private sælger.

Man skal åbenbart have en ur-forretning for at kunne sælge ure idag.

Det var såmænd bare lige det jeg ville sige.

Kjeldsen.
Svar
#2
Jeg syntes ikke forum'et er dødt. Der er ca. 50% flere indlæg pr. måned nu, end der var i marts måned.

Derimod er det klart at det virker som meget mindre når spam, fejlindlæg er sorteret fra, og forummet er delt op i 5. Icon_e_wink

Mht. markedet må jeg give dig delvist ret. Det danske marked har i lang tid haft stor efterspørgsel, og høje priser. Nu er folk blevet mere prisbevidste, samtidigt med at der åbenbart er færre købere.

Dertil vil jeg dog addere, at det virker tilgengæld som om at andre mærker end Rolex er begyndt at røre på sig i det danske marked. Og det er jo positivt.

Morgan
Svar
#3
bkjeldsen Skrev:Hej med jer alle sammen!!

Jeg skal lige hører jer om jeg er den eneste der syntes at dette forum er gået meget ned i tempo, jeg syntes under alle omstændigheder at der mangler en del i forhold til det gamle forum.

Jeg syntes også at handlen med luxus ure er gået meget ned generelt hos private sælger.

Man skal åbenbart have en ur-forretning for at kunne sælge ure idag.

Det var såmænd bare lige det jeg ville sige.

Kjeldsen.

Jeg kan ikke være enig. Synes det går fint fint .... Forskellen på det gamle og det nye forum er jo, at det hele er delt op, hvilket måske kan give det indtryk at der "sker mindre". Men det er nu ikke min fornemmelse. Man kan under tilmeldte brugere (der er desværre såvidt jeg kan se/fornemme en hel del som uvist af hvilken grund, konsekvent ikke tilmelder sig som sådanne, men i stedet vælger en mere eller mindre anonym "tilværelse" som gæster Icon_e_sad ) se hvor aktiv den enkelte til dato har været .....

Mht til salg kan jeg heller ikke være enig. Hvis man tjekker rubrikken over solgte ure, så sker der jævnligt noget - fra privat til privat. Men et salg afhænger selvfølgeligt af, om man har noget andre vil købe - udbud og efterspørgsel ...noget er svært omsætteligt, for dyrt osv. og så sker der ikke noget .... Men generelt synes jeg, som nævnt ikke just at der er tale om at køb og salg af ure mellem private er gået i stå - tværtimod. Det er ikke kun forhandlere der sælger ....
Svar
#4
Forumet skal man nok vænne sig til da det er så radikalt anderledes men egentligt ganske godt da det er delt op som Morgan skriver.

Derimod mener jeg at good guys/bad guys er blevet til lidt af en rygklapperside.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#5
Tjaa, joo...
Jeg vil give dig ret mht. ur-salget private imellem. Det er på det nærmeste gået i stå.
Jeg har selv et par ure til salg her på siden, og der sker ikke en bønne, for at sige det som det er. Og nej, det er altså ikke fordi priserne er for høje og modellerne for exotiske. Kig f.eks. under solgte "near new" omega'er. Det har taget en måned at sælge en Fullsize Seamaster Bond m. quartzværk til den særdeles billige pris af 4.900,-. Hvis det ikke er langsomt så ved jeg snart ikke...

Michael: Det kan godt være du kan finde mange ure med privat sælger på "solgt"-siden. Men deraf kan du ikke udlede at disse "solgt-markeringer" rent faktisk er udtryk for at et salg har fundet sted. Mange private annoncører herinde ender med at bytte deres ure til andre modeller, simpelthen fordi de ikke kan komme af med dem. Et ur-bytte 2 private imellem, vil jo give 2 solgt-markeringer herinde, og altså se ud som om "der er gang i markedet". Dette er dog desværre ikke tilfældet.
Svar
#6
Anonymous Skrev:Tjaa, joo...
Jeg vil give dig ret mht. ur-salget private imellem. Det er på det nærmeste gået i stå.
Jeg har selv et par ure til salg her på siden, og der sker ikke en bønne, for at sige det som det er. Og nej, det er altså ikke fordi priserne er for høje og modellerne for exotiske. Kig f.eks. under solgte "near new" omega'er. Det har taget en måned at sælge en Fullsize Seamaster Bond m. quartzværk til den særdeles billige pris af 4.900,-. Hvis det ikke er langsomt så ved jeg snart ikke...

Michael: Det kan godt være du kan finde mange ure med privat sælger på "solgt"-siden. Men deraf kan du ikke udlede at disse "solgt-markeringer" rent faktisk er udtryk for at et salg har fundet sted. Mange private annoncører herinde ender med at bytte deres ure til andre modeller, simpelthen fordi de ikke kan komme af med dem. Et ur-bytte 2 private imellem, vil jo give 2 solgt-markeringer herinde, og altså se ud som om "der er gang i markedet". Dette er dog desværre ikke tilfældet.


Til den anonyme gæst:
Tror at de der har noget til salg, som ikke kan sælges altid vil føle at "salget er gået i stå" ...det er der vist ikke noget odiøst i - det er vel meget naturligt.

Men som med så meget andet - om det er biler, både, PC'ere, ure osv., så afhænger et salg vel af om der er kunder til varen.

Smag behag ændrer sig ligesom størrelsen på folks pengepung. Sommeren - uanset blæst og regn Icon_cry- står for døren og det kunne vel meget vel tænkes, at der er nogle derude som hellere vil bruge 5000, 10000 eller 20000 på en ferie med familien end på et nyt ur Icon_e_wink
Svar
#7
Bjarne Skrev:Forumet skal man nok vænne sig til da det er så radikalt anderledes men egentligt ganske godt da det er delt op som Morgan skriver.

Derimod mener jeg at good guys/bad guys er blevet til lidt af en rygklapperside.

Øeh, er det ikke positivt, at der ingen dårlige købserfaringer er? Jeg går da kraftigt ud fra at hvis nogen har en reel anke, så skriver de!

Morgan
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)