Lynette 114060
Hvis der er en reel forestående garantirep. hjælper den lokale Rolex AD gerne med at få sendt uret til rette sted for rep. men man skal dog selv betale for forsendelsen.
Svar
Latterlig rolexgaranti. Hvis noget skulle ske med mit, vil jeg tage det til en ikke-AD. Det burde også være muligt for 'almindelige' urmagere at skrue i værket.
Svar
Jeg ved ikke hvorvidt den her "kan enhver tid nægte at gennemføre garantireparationen men sende klokken derhen hvor den var købt fra" må være en af de her danske variationer af temaet. Sikkert 100% juridisk holdbar og måske med en domstolsafgørelse i ryggen.
Og dog, ikke længere end en måned siden debatterede jeg emnet med serviceansvarlig hos Rolex Hellas i Athen og forklaringen var 180 grader anderledes - for køberens fordel.
Fik bl.a. en anekdote om en større garantisag hvor Rolex nok hverken juridisk eller moralsk set skulle have gennemført den gratis garantireparation de alligevel valgte at gennemføre for en lidt dyrere bling-bling model som var købt fra en anden dealer, ganske langt væk fra Grækenland...
Og vel at mærke, det var rent hyggesnak mellem to bekendte, der var ikke nogle skjulte intentioner for at pudse Rolex´gloria foran en kunde Icon_e_wink

Jeg ville gerne vide, hvorvidt de nøjagtigt samme regler gælder i hele EU eller er sagen kun en dansk fortolkning som så hat formet praksissen hos Rolex AD´er her.
Eller - findes her både den juridiske og praktiske udgave, hvor man har så (oftest) har valgt at vælge den praktiske for positive PR´s skyld.... ?
Under alle omstændigheder; breaking news og dårligt PR for Rolex (og derved for alle deres AD´er). Ikke at nævne at jeg føler mig lettere bimbolo-stupido agtigt efter at have trampet rund kloden en menneskealder, troende at være dækket ind med Rolex international garanti og forvirret pga. alt det gratis garantiservice jeg alligevel har modtaget fra mange AD´er på mange verdenshjørner og på trods af at jeg åbenbart ikke burde have modtaget det...
Mon der er en sammensat større regning på vej til mig ? Icon_e_surprised

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg håber ikke jeg ødelægger jeres søndag nu, men Casio er omfattet af de samme regler,
Tissot ligeså - Festina osv.
mvh
Steffen
Svar
Det får mig da til at se Rolex i et lidt andet lys..... desværre. Det er utroligt at vi øjensynligt er flere der har delt den samme naive opfattelse af Rolex garantisystem.
Svar
Havde nok håbet, at Rolex kørte en bedre garanti end Tissot og Casio. Hvordan ligger andre af de dyrere mærker garanti-mæssigt? For eksempel Omega?
Svar
Jeg spekulerer også på eks Omega...Hvis de kører anderledes setup så ville det da være et område hvor de VIRKELIG kunne hente noget ifh til Rolex..... Og hvad med AP?
Svar
Mener Omega kører samme princip. Købte for et par år siden et Seamaster (Bond) hos Gullacksen på strøget. Uret gik ikke helt som det skulle, men i mellemtiden havde Gullacksen lukket butikken, og da jeg gik ind til Klarlund for at høre, om det var noget de kunne ordne, så var svaret, at det kunne de godt, men der var et gebyr på 250 kr (så vidt jeg husker) for håndtering af forsendelse til Omega. Så det virker lidt til, at det er almindelig praksis, at kunden selv hænger på "bøvlet", hvis man ikke har mulighed for at komme direkte til den AD, der oprindeligt solgte uret.
MVH Jesper
Svar
Jeg havde en tilsvarende oplevelse med mit AP RO ref. 15300, som er købt hos en AD i Lissabon. Fik et problem med kronen, som gik fast. Henvendte mig hos Klarlund, som kunne fortælle, at uret med den fejl skulle sendes til fabrikken. Da uret ikke var købt hos dem, måtte jeg betale for forsendelsen til Schweiz. Det kostede vist 700 kr., så vidt jeg husker. Det fandt jeg ikke urimeligt.
JK
Svar
Jeg har lige kigget i manualen til mit Speedy og der nævner de ikke noget omkring at man skal gå til den forhandler hvor man købte uret, hvis man vil have lavet noget på garantien - der står blot at man skal gå til en AD Icon_rolleyes Men mon ikke issing er den rette til at svare på dette spørgsmål?
Mvh Danny  Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)