Alternativer til PP
Det har sat nogle tanker igang efter jeg læste Miwes's indlæg om U-boat urene, og diskussionen omkring det at vælge det sikre.. Jeg selv har haft Patek Philippe som et ur det helt sikkert skulle landes på et tidspunkt.. Men så kommer tankerne jo om det bare er fordi de har fået et ry som det ypperste i denne verden, og de er nemme at sælge hvis økonomien skulle svigte. For må indrømme at der er andre ure derude jeg finder rigtig tiltrækkende. Og mht til PP så skal man ret højt op i pris før der kommer noget virkeligt interessant (250.000 +). nogle af de ure der virkelig har fanget min interesse er følgende:

İmage

İmage

og

İmage

Det jeg rigtig godt kan lide er deres simple tilgang til nogle fede komplikationer som eks evighedskalender på det første hvor man virkelig skal kigge efter.. Men spørgsmålet er jo så om man tør hoppe ud i sådan noget der jo koster det samme som en Nautilus kronograf, og helt sikkert er dyrt at få serviceret og slet ikke i lille Danmark..

Hvad synes i, og har i også nogle modeller hvor hjertet siger ja men fornuften og følelsen af tryghed siger nej?
Svar
Ved første øjekast læste jeg skiven som Al's Motor Company
Svar
Udseende er ikke til at diskutere det vil altid være en smags sag. Værket ser meget tiltalende ud med en flot finish. Hvorfor skulle det være et problem og specielt dyrt at få serviceret uret i Danmark. Det vil da ikke være mere kompliceret for en "URMAGER" i Danmark at lave service på dette ur end på alle andre mærkeure. Det har altid undret mig at samlere af investeringsure giver udtryk for en udpræget mistillid til andre værksteder end dem der importerer urene og samtidig ofte er utilfredse med priser de pågældende importører skal honoreres med. Icon_question

Mvh.
Per Nielsen
Svar
Jeg går ud fra når det handler om at in house værker ikke lige er sådan at få skilt ad og samlet igen når man ikke kender dem, og især som her med komplikationer der kun bruges af firmaet selv.. Derudover er det nok lidt svært at få reservedele til disse værker... Er ikke selv urmager så det er bare et bud.. Der er så vidt jeg ved kun en ved klarlund som piller ved Audemars Piguet.. Men har også hørt historier om at halse kan servicere lidt der.. Her snakker vi så om time only uden de store komplikationer... Men ja mere standard ure fra Omega Rolex og Panerai kan jo serviceres af alle urmagere...
Svar
Det er vel mangel på mulighed for reservedele der primært er stopklods. Jeg ville elske at bruge en kompetent dansk urmager hvis det var muligt. For nylig hørte jeg mig omkring i forbindelse med noget service på et JLC med kronograf og alle jeg talte med (AD og ikke AD) kunne ikke hjælpe uden det skulle tilbage til fabrikken.
Svar
Jeg synes det lyder mærkeligt Kim, men kan da ikke afvise at det kan være et problem med visse mærker. Det er jo nogle år siden jeg stoppede med ur-forretningen og begyndte at pleje min hobby med især vintage ure. Efterfølgende er internettet jo kommet til og jeg har ikke haft besvær med at finde reservedele. Med hensyn til det tekniske vedr. Moser & Cie så fremhæver de selv det ukomplicerede ved at lave service, fordi værket er modulopdelt. Principperne i urene er jo grundlæggende de samme om de hedder Rolex, Omega eller Audemars Piquet.
Svar
Jeg kommer i tanke om at jeg ved mit besøg hos Audemars Piquet for et par år siden så et værk bestående delvis af carbon-fibre hvor visse komponenter blev limet sammen, der kan jeg se et seriøst service problem udenfor det autoriserede forhandlernet.
Svar
Helt enig med Per i at de fleste urmager kan servicer de her ure med forskellige komplikationer. Men jo der findes jo klamphugger der sjusker med tingene.og der findes jo klamphugger i alle brancher som fx murer, maler og manger andre ting. Men som Per siger kan det drille lidt med reservedele engang imellem
Svar
En Vacheron Constantin Patrimony ligger da lige til højrebenet i denne klasse Icon_smil
JK
İmage
Svar
nicolaib Skrev:Hvad synes i, og har i også nogle modeller hvor hjertet siger ja men fornuften og følelsen af tryghed siger nej?
Nu er det ikke sådan at jeg har råd (endnu Icon_e_wink) men lige den følelse har jeg med RM generelt.

P.s. Fantastiske smukke Moser & Cie Icon_not
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)