Tak for de pæne ord, alle sammen
Jeg er selvfølgelig rigtig glad for uret. Det er lækkert, når det lykkes at finde et ur i sådan en stand.
P.N.: Ja, det kan godt være en 14902, selv om visere og index er guldfarvede. Hvis man googler efter billeder af "Omega 14902", finder man i hvert flere, som ligner mit på en prik. At teksten "Officially Certified" mangler på mit, skulle efter sigende tyde på, at det er et tidligt eksemplar.
Baun: Du har ret - det kan sagtens være en 168.005, som tilsyneladende også eksisterede med stålkasse og guld-visere og -index. Kan du (eller en anden) i øvrigt forklare mig forskellene på henholdsvis 14900/167.005 og 14902/168.005, udover nummersystemet altså? De jo ligner hinanden til forveksling?
Jeg har nemlig også en 14900 i rustfrit stål, med en fin, upoleret kasse og en udmærket cal. 551, men med en forfærdelig skive. Jeg er derfor på jagt efter en anden skive, og det ville være en stor hjælp, hvis jeg vidste om en skive fra en 167.005 ville passe i en 14900. Den information er det ikke lykkedes mig at finde nogetsteds på nettet...
Thomas: Jeg troede ikke der manglede noget i din samling, med alle de fede ure, du viser frem

Hidtil har jeg selv været mest til guld eller gold-capped vintage Omegaer, men lige nøjagtig disse modeller er rigtig flotte i stål. Designet er fyldt med facetter, fremspring og kanter, som ikke kan laves lige så skarpt i guld, og slet ikke i gold-capped.
Palle: Du har sikkert ret - det er en hastigt fremskridende sygdom! Men jeg har nogle ure, som skal serviceres og sættes i stand, så jeg bør holde igen med nyanskaffelser indtil videre. Tror jeg...
Mvh
Bo