Suggestion on selling watches
Its no secret that it is ok to sell watches on this site.I for one think it is a good thing because it generates intrest for people intrested in watches.But i think we have to be more open and honest about how to do this.Naming no names we have a few who post pictures and reviews of their watches just with the intent to sell them 14 days later.I find this dishonest and not what a serious watch site is about.Most of us know who is a seller and who is not.But new users do not know and when they read a glowing review of a watch have no idea that it is a half proffesional seller that has written it.I have a suggestion on how we can be fair to people who sell watches just to earn money and those who sell privatly.
We could create a thread specially for watches coming up for sale.In this thread anyone can write reviews for watches that are to be sold.And make it a rule that hidden advertising is not allowed on the normal site.What do the rest of you think any ideas?
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Som udgangspunkt syntes jeg det er en god ide åben/ærlighed er vi alle vel tilhængere af
men om det kunne fungere i praktik ved jeg ikke for der vil jo stadigvæk være mulighed for at lægge en lille "salgs" gennemgang af et ur på det almindelig forum
og derved misbruge den forhøjede tillid og et ur kan jo helt overraskende blive nødt til at skulle sælges,
så vi kunne ender i en masse anklager og tvivl spørgsmål som jeg ser det.

Men jeg syntes det er en spændende tanke
og problemstillingen er jeg ihvertfald enig med dig i willy.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Thats life willy. You never know what peoples intentions are. One day you might love a watch and the next you have found something new.
BR
Klaus
Mvh Klaus
KlausM Skrev:Thats life willy. You never know what peoples intentions are. One day you might love a watch and the next you have found something new.
BR
Klaus
Icon_+1
Lad mig starte med (endnu engang) at sige, at reklamering er ok.

Det må være op til folk selv at gennemskue andres intentioner, og har man svært ved det, er det bare at oprette en tråd og spørge.
Der bliver IKKE lavet nogle regler, som du (willy) forslår, da jeg ikke er enig og det vil være umuligt at administrere.
Jeg er klar over at det er et vigtigt emne for dig, men det hjælper ikke at oprette den ene tråd efter den anden om emnet.
Ej heller at kommentere i en masse tråde, hver gang du føler at folk reklamerer - Det er ok for prof. handlere at reklamere og ligeså for private.
Hvordan i alverden skal man kunne vurdere om folk har planer om at sælge et ur, to uger efter de har skrevet om det.
Nogle gør det måske og andre ikke. Men begge dele er velkommen her.........

Igen, er der nogle der er i tvivl om et ur eller lign. er det bare at oprette en tråd, hvor der spørges ind til det og i denne tråd kan folk så svare.
Sådan er det, og kan du ikke leve med det, er det uheldigt....men mest for dig Icon_e_wink
For det bliver ikke ændret..........med mindre jeg føler det er relevant, hvilket ikke er tilfældet på nuværende tidspunkt.
Well that is a clear answer from you Kim.But that does not change my opinion that i find it a dishonest way to sell watches.Years ago FDM and the Danish Police clamped down on privat car sellers who did this .It is illegal unless you declare the income to the tax authoritys.Selling one or two privat watches a year gives no problems.But those who are making a buisness out of it are also running a big risk.It is so easy to check on sites how many watches someone has sold.I do not like snitches but they are everywhere today.So the only advice i can give to people who do it is be carefull not to cross the line between a hobby and a profession.I for one would be really pissed off if i bought a car off a guy who i thought was a privat seller but turned out to be a car dealer.But if you say this is okay on this site i accept it and will say no more. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Om folk er prof. eller private sælgere er deres sag og ikke for mig at vurdere.
Men som nævnt, er Urdebattens.dk´s holdning, at vi ikke vil regulere på måden, hvorledes folk skriver om, eller sælger deres ure, så længe de eksisterende regler efterleves.

Fortsat god weekend.
KlausM Skrev:Thats life willy. You never know what peoples intentions are. One day you might love a watch and the next you have found something new.
BR
Klaus
I know all about life Klaus i took the first one when i was a 16 years old soldier.I am only pointing out something that is not only dishonest it is illegal.One or two watches sold a year means nothing.Start selling 10 or twenty you are a dealer and must declare the income. Icon_e_wink Willy
Ja sælgere skal betale skat af det de sælger og ved oms over 50.000 pr 12 mdr løbende mog ja der er sælgere de givet bruger forum til promotion.
Jeg har pt 1 respekt for Kims regel, pt 2 gennemskuer jeg det ret let og pt 3, hvis ikke der skal være et "salgspoliti" 24 timer i døgnet, bliver det vanskeligt. Endeligt er ting ikke så enkle. Jeg tror måske ikke xxxxx viser sin xxxxx for at sælge den næste uge, men fordi NU er han glad for det ur, Willy du tror ud fra dine indlæg, at det er formålet. Skulle der være forbud for xxxxx mod at vise billeder og beskrive ure, i andet end salgsforum??

Livet er som det nu engang er, og vi taler ikke de mest alvorlige forbrydelser her.

God søndag alle
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Jeg syntes stadigvæk det nemmeste ville være at alle dem der sælger kunne få et sort navn f.eks. eller et lille (sælger) efter navnet. Så vidste alle hvem der var prof. og hvem der var private. At der så er private der sælger mange ure skader vel ikke nogen.

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)