Sub Vs Seadweller
Kære Alle.

Jeg har forelsket mig i følgende ure, og da jeg ikke har været i ur "verden" i så mange år, vil jeg gerne bede om lidt råd og vejledning på vejen mod mit drømme ur.
Jeg har altid være fan af rolex, og har altid ville have sådan et når jeg havde følte jeg havde råd til at købe det jeg nu gerne ville have. Til at starte med faldt mit øje på Submarinaen og regnede med at jeg skulle have sådan et, men efter at havde været en tur hos Klarlund, kom jeg i tvivl. For skal jeg have med eller uden dato, syntes personligt ikke at "forstørrelsesglasset" er så fedt, ved godt dette er en Rolex ting. Men alligevel. Derfor viste de mig Seadweller'en som minder lidt om submarinaen med uden "forstørrelsesglasset".
Syntes også at Submarinaen non dato er mega fed, jeg er bare lidt i tvivl om at hvis jeg køber dette, vil jeg så fortryde der ikke er dato på!!

- Rolex Submarina dato
- Rolex Submarina non dato
- Rolex Seadweller

Hvad skal jeg vælge?

Hvad for et af dem er det mest klassiske?
Svar
Hej og velkommen til Icon_smil

Der er jo en prisforskel på dem, men jeg går ikke ud fra, at det er et issue, da du ikke nævner noget om det.

Jeg synes personligt, at den nye Sea-Dweller 4000 er rigtig cool! Kransen er lidt federe end på Submariner'en, men omvendt er Sub'en en smule mere klassisk. Jeg ejer selv et 114060, som uden tvivl er min favorit.

Jeg har ikke selv haft Sea-Dweller'en på armen, men den er en smule højere. Kim herinde fra har ejet et, så han kan sikkert fortælle mere om det. Bærekomforten på Sub'en er helt i top og lænken er noget så perfekt. I hvert fald i mine øjne Icon_e_biggrin1

/Mads
Svar
Først Icon_welcome

Jeg forudsætter at vi taler om de nye modeller med dertilhørende større/anderledes kasser og keramiske lünetter? Jeg har flere gange haft alle på armen og har selv ejet den nye SeaDweller 4000 sammen med et Rolex Submariner med dato (i guld/stål, men samme ur) Jeg fik ikke brugt SeaDwelleren, da jeg fandt den til den lille side på min (store) arm og fortrækker kassen på den almindelige Submariner, der er lidt fladere og lidt anderledes udformet. Både med og uden dato er det fantastiske ure og det er meget en smagssag, men personligt foretrækker jeg med og ser forstørrelsen som en positiv "Rolex-ting". Skal det være helt klassisk tænker jeg dog at det skal være uden dato Icon_razz

Held og lykke med jagten - det kan kun ende godt, uanset hvilken model du vælger Icon_drinks
Svar
Submariner med dato på 19mm håndled.

İmage

SeaDweller 4000 på 19cm håndled.

İmage
Svar
Seadweller (Deepsea) på 19,5 cm-håndled.
İmageİmage
Svar
Hej Alle.

Tak for den fine velkomst, og de gode svar.

"KiMT" - kan du prøve at forklare mere hvad du mener med at du fandt SeaDweller til den lille side på din arm? Er de ikke samme str SeaDwelleren og Sub'en, ved godt at SD er en lille smule højere, og derfor sider anderledes på armen. selv har jeg et meget spinkelt håndled, må måke det når jeg kommer hjem.
Må jeg spørge om du solgte det igen, og om du ca fik pengene ind igen? Fair nok hvis det ikke vedkommer mig, er bare nysgerrig.

Du siger også at skal det være rigtig Klassisk så skal deet være uden dato, er det fordi den først Sub blev lavet uden dato, eller snakker du mere udseningsmessigt her.

"Mads" Du ejer selv et Sub unden dato siger du. Må jeg spørger hvad der fik dig til at købe netop det ur, og ikke med dato? Tænker du nogen sinde, bare jeg havde haft dato på? Eller er du typen, der aldrig har haft dato på dine ure?

Det jeg er "bange for" er at hvis jeg køber Sub'en non date at jeg så vil "fortryde" at jeg ikke købte dato'en.
Syntes det er rigtigt svært. Icon_head

Forsat god dag.
Svar
Jeg synes bare at en Submariner uden dato ser mere clean og dermed klassisk ud - det er udelukkende min subjektive mening. Med hensyn til størrelsen, så er der forskel på selve kasserne (Sub/GMT/SeaDweller) og på trods af at de ligner hinanden umiddelbart, så er det tydeligt når de ligger ved siden af hinanden. Du skriver at dit håndled er spinkelt, og så vil du ikke opleve nogle problemer, men jeg følte det var lige på kanten til mig (når jeg skulle vælge mellem disse to), da mit håndled er ret stort. Men i den sidste ende er det jo også meget et spørgsmål om smag og behag og det eneste rigtige er at få dem prøvet nogle gange og så gøre det der spiller bedst for dig. Priserne jeg handler mine ure til holder jeg som regel for mig selv, men idet jeg købte et fra det "grå" marked (en af de mange good Guys i DK) havde det allerede taget kantstensafskrivningen og dermed er det muligt at få det til at hænge sammen Icon_e_wink

Et billede sakset fra nettet hvor man kan fornemme forskellen i størrelsen - f.eks. er hornene smallere på SD kontra SUB.

İmage
Svar
Synes faktisk sub'en ser større ud på det billede
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Præcis og også det jeg skriver Icon_e_wink
Svar
Jo, jeg har bestemt tænkt, om det ikke ville være, men det generer mig på ingen måde, og eftersom jeg skifter mellem en håndfuld ure, så kan jeg godt undvære datoen. Jeg har to ure med dato, men det er ikke noget, der gør, at jeg vælger fra eller til.

Jeg var vild med looket på den nye Sub, og så blev det bare sådan Icon_smil Derudover synes jeg heller ikke prisforskellen er retfærdiggjort.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)