Svar: 755
Tråde: 47
Modtaget Likes: 6 i 5 svar
Givet Likes: 0
Hvis vi skal blive enige om at et tool ur, er et ur der kan noget, ud over at vise klokken og til dels datoen. Så er månefase vel en ekstra ting og så er det vel et tool ur? Det er godt hvis du er Maya indianer og skal vide hvornår det hele står i zenit, så du kan ofre en jomfru på det rigtige tidspunkt. Ellers går der lort i det hele og jorden går under.
•
Svar: 231
Tråde: 28
Modtaget Likes: 138 i 52 svar
Givet Likes: 122
D.Sandberg Skrev:Hvis vi skal blive enige om at et tool ur, er et ur der kan noget, ud over at vise klokken og til dels datoen. Så er månefase vel en ekstra ting og så er det vel et tool ur? Det er godt hvis du er Maya indianer og skal vide hvornår det hele står i zenit, så du kan ofre en jomfru på det rigtige tidspunkt. Ellers går der lort i det hele og jorden går under.
Det var nu ikke helt det jeg tænkte på. Månefase, kalender mv. er jo også bare tidsvisning. PR er vel bare et gimmick, some er nice to know, tool må betegnes som need to know, som dykketid, hastighed, særlig læsbarhed mv., hvis man altså brugte tool-delen til dets oprindelige formål.
•
Ah. Nu begynder det at ligne noget. Et ur med en ekstra need-to-know funktion kan betegnes som et tool-ur.
Og en beater er så alt fra Pingo til 114060 (regner ikke de dyrer og måske mere skrøbelige ure med her.) Alt efter hvor højt man elsker uret til daglig brug eller har lomme fuld af guld.
•
Svar: 231
Tråde: 28
Modtaget Likes: 138 i 52 svar
Givet Likes: 122
D.Sandberg Skrev:Ah. Nu begynder det at ligne noget. Et ur med en ekstra need-to-know funktion kan betegnes som et tool-ur.
Og en beater er så alt fra Pingo til 114060 (regner ikke de dyrer og måske mere skrøbelige ure med her.) Alt efter hvor højt man elsker uret til daglig brug eller har lomme fuld af guld.
Spot on

( i min bog )
•
misiu Skrev:D.Sandberg Skrev:Hvad så med et ur med måne fase eller PR. Er det et tool ur? 
nej de er ikke lavet til det.men hvis du vil bruge det som tool, så er det jo et tool ur for dig
Enig
•
Svar: 474
Tråde: 40
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 6
Skal vi ikke bare sige at det er op til personen selv om det er tool ur man har på. Det handler jo om hvordan personen bruge uret og til hvad man bruger det til
•
Nej overhovedet ikke. Det er jo netop derfor at udtrykket bliver udvandet.
Eller, det skal siges at jeg som sådan er ligeglad. Jeg er ny herinde og aner ingen ting. Jeg undre mig bare og vil da gerne have et svar. Det er tilsyneladende bare lidt svært at give.
•
Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
Dette må være et "Tool Watch"
•
Svar: 1,094
Tråde: 62
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
D.Sandberg Skrev:Hvis vi skal blive enige om at et tool ur, er et ur der kan noget, ud over at vise klokken og til dels datoen. Så er månefase vel en ekstra ting og så er det vel et tool ur? Det er godt hvis du er Maya indianer og skal vide hvornår det hele står i zenit, så du kan ofre en jomfru på det rigtige tidspunkt. Ellers går der lort i det hele og jorden går under.
+1 - godt aften grin
If you ain't using it, you abusing it!
•