Bankoverførelse spørgsmål?
#1
Jeg skal lave min første Bankoverførelse og har lige et spørgsmål?

Min Bank (Danske Bank) skal have oplyst Adresse, IBAN nummer og BIC nummer.

Mit spørgsmål er så, er det Bankens navn og adresse(den jeg skal overføre til) jeg skal skrive sammen med IBAN/BIC nummer, eller er det personens privat adresse sammen med IBAN/BIC nummer jeg skal skrive?

Håber i kan hjælpe:-)
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
#2
Henrik A Skrev:Jeg skal lave min første Bankoverførelse og har lige et spørgsmål?

Min Bank (Danske Bank) skal have oplyst Adresse, IBAN nummer og BIC nummer.

Mit spørgsmål er så, er det Bankens navn og adresse(den jeg skal overføre til) jeg skal skrive sammen med IBAN/BIC nummer, eller er det personens privat adresse sammen med IBAN/BIC nummer jeg skal skrive?

Håber i kan hjælpe:-)
Jeg skriver bankens. Iøvrigt er der penge at spare ved at lave denne overførsel selv over netbank.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#3
KlausM Skrev:
Henrik A Skrev:Jeg skal lave min første Bankoverførelse og har lige et spørgsmål?

Min Bank (Danske Bank) skal have oplyst Adresse, IBAN nummer og BIC nummer.

Mit spørgsmål er så, er det Bankens navn og adresse(den jeg skal overføre til) jeg skal skrive sammen med IBAN/BIC nummer, eller er det personens privat adresse sammen med IBAN/BIC nummer jeg skal skrive?

Håber i kan hjælpe:-)
Jeg skriver bankens. Iøvrigt er der penge at spare ved at lave denne overførsel selv over netbank.
Mvh
Klaus

TAK, det vil jeg gøre:-)
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
#4
Du skal oplyse følgende for at der ikke går ged i det:

- Modtagers navn og IBAN nummer (Adresse er ikke et must, men kan få det til at gå lidt hurtigere)
- Bankens SWIFT/BIC kode - Den er unik, så skal ikke kunne se hvad de skal bruge adressen til, kun hvis det er til et af de lande, der ikke har SWIFT eller BIC koder (Uden for EU især)
Kasper Kragh Overvad

"Man stopper ikke med at lege fordi man bliver gammel, man bliver for gammel fordi man stopper med at lege"
Svar
#5
Når jeg har lavet overførelse via netbank til udlandet, har jeg bare ignoreret feltet til bankens adresse og det har altid fungeret.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)