Certifikat på omega
TDN Skrev:Ja, det er vel det man kalder en udskrift fra arkivet (Extract from the Archives). Et certifikat får man kun ved købet af uret. De originale certifikater er som regel smidt væk på de gamle ure.

Mvh. Thomas

Okay, det forstår jeg. Så det egentlig "bare" til mig selv så jeg har noget på skrift vedr uret?!

De beder bl.a. om Movement serial number, det går jeg ud fra er serienummeret. Men hvad er mit Case number?? Det er ikke mit referencenummer de beder om vel??

Og hvad skal jeg skrive ved Short description?!

Uret burde være fra 1979 (mit fødeår) og det burde være en Geneve Automatic model. Cal 1010.

Kan du hjælpe mig, så jeg får udfyldt det korrekt?!
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
Jeg giver dem kun movement number og ikke andet fra uret, det er nok. så skal de oplysninger de giver, forhåbentlig svare til det ur du har købt.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
TDN Skrev:Jeg giver dem kun movement number og ikke andet fra uret, det er nok. så skal de oplysninger de giver, forhåbentlig svare til det ur du har købt.

Mvh. Thomas

Okay, så de går ind pg laver den manuelt ?! Ville bare gerne have at så meget blev udfyldt som muligt - i dit eksempel er der et par ting der mangler, såsom dial, bracelet mm.
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
De gamle ure er ført i kolonnebøger og de kan kun give de oplysninger der er registreret der. Jeg ved ikke med dit ur da det er nyere. Hvis der mangler oplysninger er det fordi der ikke er registreret mere end dette.

Her er et billede af en af de kolonnebøger som de laver det efter. Det er som sagt muligt der er mere info på et 1970'er ur.

[url]"http://www.omegawatches.com/planet-omega/heritage/extract-of-the-archives/order-form" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.omegawatches.com/planet-omeg ... order-form[/url]
Svar
TDN Skrev:De gamle ure er ført i kolonnebøger og de kan kun give de oplysninger der er registreret der. Jeg ved ikke med dit ur da det er nyere. Hvis der mangler oplysninger er det fordi der ikke er registreret mere end dette.

Her er et billede af en af de kolonnebøger som de laver det efter. Det er som sagt muligt der er mere info på et 1970'er ur.

[url]"http://www.omegawatches.com/planet-omega/heritage/extract-of-the-archives/order-form" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.omegawatches.com/planet-omeg ... order-form[/url]

Tak for hurtige svar - har netop sendt Omega en mail og afventer svar. Men tænker da at få lavet et:-)
Svar
Boxter Skrev:
TDN Skrev:De gamle ure er ført i kolonnebøger og de kan kun give de oplysninger der er registreret der. Jeg ved ikke med dit ur da det er nyere. Hvis der mangler oplysninger er det fordi der ikke er registreret mere end dette.

Tak for hurtige svar - har netop sendt Omega en mail og afventer svar. Men tænker da at få lavet et:-)

Hej Thomas,

så har jeg netop fået fint brev en af døren fra Omega...

İmage

På udskriftet står der sku at modellen er en Seamaster og ikke en Geneve model som jeg troede jeg havde købt...sælger var også en smule i tvivl da det også kunne være et Seamaster, i forhold til produktionsåret som heldigvis stadig viser sig at være fra 1979:-)

Hvad tænker du?!

Thomas
Svar
Hvis du har givet dem nummeret på urværket og det passer med urkassen (166.0202) så passer det sammen.

Omega har flere gange i historien bruge Seamaster og Geneve på samme reference så det kan sagtens være ok.

Mvh. Thomas
Svar
TDN Skrev:Hvis du har givet dem nummeret på urværket og det passer med urkassen (166.0202) så passer det sammen.

Omega har flere gange i historien bruge Seamaster og Geneve på samme reference så det kan sagtens være ok.

Mvh. Thomas

Jeg har givet dem serienummeret og reference nummeret...så det er altså et Seamaster tænker du?? Ved du hvorfor de ikke udfylder alle punkter?? Kan også se de mangler at selvsamme punkter i det første indlæg..
Svar
Jeg kan ikke huske om der stod Geneve eller Seamaster på dit ur.

Tvivler på at de har historik på hvilken skive der er på. Det er der måske på nyere ure men ikke de gamle.

Mvh. Thomas
Svar
TDN Skrev:Jeg kan ikke huske om der stod Geneve eller Seamaster på dit ur.

Tvivler på at de har historik på hvilken skive der er på. Det er der måske på nyere ure men ikke de gamle.

Mvh. Thomas

Der står ingen af delene..Kun Omega Automatic. Men ud fra ref samt serie nr så er de vel kommet frem til at det er et Seamaster?! Kan en Geneve model have de samme numre?! Eller hvad afgør om det er den ene model frem for den anden? Beklager de mange spørgsmål...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)