21-10-2014, 09:11 AM
......med min hobby, idet jeg efterhånden har prøvet det meste og må erkende at jeg er røget på horologisk sprøjteheroin (Som Mads G så smukt formulerede det engang)..
Der skal ganske enkelt mere "til" før jeg kan blive sådan rigtig begejstret. Og omvendt fandt jeg jo så også for nylig ud af at langt mindre også kan begejstre mig, da jeg opdagede den nye Aquadive Bathysphere.
Dog kigger jeg for tiden mest i den lidt tungere ende af skalaen og overvejer om min samling i fremtiden måske kun skulle bestå af min SD og ét ur mere….SD til hverdag noget andet til weekend og fest
Her er mine kandidater.
Patek Philippe 5980
Patek Philippe 5726 (lænke)
Sky-Dweller hvidguld på lænke
Daytona hvidguld på lænke
Glashütte Original Senator Perpetual Calendar Rosegold (Eller måske keramik)
Og som en billigere outsider
- Rolex DateJust II med blå skive, hvidguldslynette.
Må dog indrømme at tanken om at have en Sea-Dweller og en Sky-Dweller sammen, for mig virker meget appelerende. Både fordi de ville supplere hinanden godt, og så selvfølgelig fordi de begge er dwellers i hver deres element og ligeledes fra det mærke der står mit hjerte nærmest.
Hvad ville du vælge og hvorfor?
Der skal ganske enkelt mere "til" før jeg kan blive sådan rigtig begejstret. Og omvendt fandt jeg jo så også for nylig ud af at langt mindre også kan begejstre mig, da jeg opdagede den nye Aquadive Bathysphere.
Dog kigger jeg for tiden mest i den lidt tungere ende af skalaen og overvejer om min samling i fremtiden måske kun skulle bestå af min SD og ét ur mere….SD til hverdag noget andet til weekend og fest
Her er mine kandidater.
Patek Philippe 5980
Patek Philippe 5726 (lænke)
Sky-Dweller hvidguld på lænke
Daytona hvidguld på lænke
Glashütte Original Senator Perpetual Calendar Rosegold (Eller måske keramik)
Og som en billigere outsider
- Rolex DateJust II med blå skive, hvidguldslynette.
Må dog indrømme at tanken om at have en Sea-Dweller og en Sky-Dweller sammen, for mig virker meget appelerende. Både fordi de ville supplere hinanden godt, og så selvfølgelig fordi de begge er dwellers i hver deres element og ligeledes fra det mærke der står mit hjerte nærmest.
Hvad ville du vælge og hvorfor?
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)