Nyt/brugt ur 7000/10000 kr
Hej er på udkik efter 1-2 ure samlet pris omk max 10000kr ting det skal have er
Ps det ene ur skal mare bruges til Arb så ikke så vigtig
1 mindst 44mm-46mm
2 automatics
3 helst ikke Højer end 16mm
4 vare tæt på armen ikke som helson SharkDiver
5 lugs 22/24mm da jeg har læderremme i 22/24mm
6 lænke og gerne gummirem
7 helst diver ur min 300m
8 helst eta værk skal ikke koste en formue at sende til urmager Icon_drunken

Skriv forslag gerne link til uret

Ps tak for jeres hjælp
Svar
Seiko Shogun.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Seiko Shogun er kun vandtæt til 200 meter med mindre der er andre Shugun modeller. Der er nok andre brugte Seikomoddeler.

Men et brugt Omega måske, hvis man søger brugt men så skrider budget måske, ellers af nye, som opfylder kriterier ser jeg nogle Dievas, eller Nauticfishmoddeler eller Schaumburg.

Ikke mange ure er 44 mm i diameter og max 16 mm højt, og vandtætte til mindst 300 meter synes jeg med ETA værk og max 10.000, men det hjølper jo selvfølgelig hvis det ikke har betydning om uret er nyt eller brugt.
Svar
stenstrupigen Skrev:Men et brugt Omega måske, hvis man søger brugt men så skrider budget måske, ellers af nye, som opfylder kriterier ser jeg nogle Dievas, eller Nauticfishmoddeler eller Schaumburg.

Fedt med en salgsannonce Icon_e_smile
Svar
stenstrupigen Skrev:Seiko Shogun er kun vandtæt til 200 meter med mindre der er andre Shugun modeller. Der er nok andre brugte Seikomoddeler.

Men et brugt Omega måske, hvis man søger brugt men så skrider budget måske, ellers af nye, som opfylder kriterier ser jeg nogle Dievas, eller Nauticfishmoddeler eller Schaumburg.

Ikke mange ure er 44 mm i diameter og max 16 mm højt, og vandtætte til mindst 300 meter synes jeg med ETA værk og max 10.000, men det hjølper jo selvfølgelig hvis det ikke har betydning om uret er nyt eller brugt.
Tak for din mail er nok mere til brugt da nye ure er lidt son ny bil ud af døren og det har mindste 3000kr dem ville jeg heller bruge på et beder ur brugt Icon_drunken
Svar
Du er velkommen

Andre må byde ind, ellers gå på kompromis med de 44 mm eventuelt.
Svar
stenstrupigen Skrev:Du er velkommen

Andre må byde ind, ellers gå på kompromis med de 44 mm eventuelt.
Hvad mener du med kompromis 44 det skal mindst være 44 og have 22 eller 24mm lugs har kikket på dine ure der er dievas på 45 det er fint mangler bare at vide lugs og lænke de gammel schaumburg diver kunne også bruges de nye er ikke flotte så skulle du ligge inde med sådan et til fornuftig kr kunne du komme af med det
Svar
Schaumburg er 22 mm lug to lug, men ikke alle remme passer vil jeg tro, selv om det er 22 mm. Nogle er sat fast med skruer og andre med splitter/stifter. Der kan være forskel i tykkelse af enden af skruer. (dog er mange ure jo ikke med skruer).
Dievas aqualune og classisco er 24 mm lug to lug. Focal og Maya 22 mm.

Har ingen gamle Schaumburgmodeller.
Svar
Seiko SKX007 til 1500kr er nok dit bedste bud og et af de bedste ure til prisen. Automatisk dykkerur, 14mm højt, 43mm bredt uden krone, gummirem (og alle andre remme i 22mm)
Svar
Sinn U1 passer på alle kriterier.
Det er IMO det absolut lækreste ur under 10k(brugt). Klart en moderne klassiker.
Hvis ETA-værk er et krav, så findes det stadig i de fleste brugte U1ere.
God jagt

Mvh Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)