11-07-2014, 10:40 AM
Boksen og papir før det lettere at sælge, men efter min mening sjældent mere fornøjeligt at eje.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
|
Hjælp en forvirret førstegangskøber..
|
|
11-07-2014, 10:40 AM
Boksen og papir før det lettere at sælge, men efter min mening sjældent mere fornøjeligt at eje.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
11-07-2014, 11:05 AM
Jeg prøver lige en gang til - og så gider jeg heller ikke mere. Box og papir gør det ikke lettere at sælge! det handler udelukkende om at prisforskellen må udligne ifht. interessen. Prøv at sætte et fint Rolex som bør koste 30 K med box og papir til salg til 20 k uden box og papir, så skal du se hvor hurtigt det går. du sender bare en mail til Mads eller en af de andre handlende, så er det væk.
Så myten om at B&P gør et ur lettere at sælge er rent vås. Prisen afgør hvor let og hurtigt de almindelig omsatte og let sælgelige ure ( alm. Omegaer og Rolexer fx) handles. vh baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
11-07-2014, 01:12 PM
Nu er det vist meget forskellige ure vi handler med, Baun. Et Rolex sportsmodel for 34K med B&P er nemmere (hurtigere) at sælge end det samme ur for 30K uden. Så vidt jeg forstår, er dette netop hvad Mads siger.
Ingen har (?) talt om 33% rabat pga. manglende B&P, 30K med B&P og 20K uden - sådan er prisforskellen ikke. Jeg ville tro at med vintage Omega har B&P ikke så stor betydning (men jeg ved naturligvis ikke). Vh. John Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
11-07-2014, 01:19 PM
Hvorfor ikke bare sætte det til en krone Per,
Så er det endnu hurtigere væk og din påstand endnu bedre bevist. Selvfølgelig kan box og papir købes for dyrt som vist i Pers eksempel, Men prissat efter forholdene/markedet så er jeg ikke i tvivl om at uret som er komplet Har en større skare af interesseret mulige køber og derfor sælger de også nemmere. Mon ikke også det er af en grundene til at brugt dealerne slå på det hvis det skal tage et ur ind, Så komplet tilbehør med box og papir er helt klart noget som spiller på alle faktorer af et salg. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
11-07-2014, 03:52 PM
Det er ikke kun er et spørgsmål om pris men også trykhed, gensalgs muligheder og ønsker om et komplet sæt der gør sig når et ur vælges. Vi synes måske det er noget pjat men der er mange der føler sig bedre tilpas med et komplet sæt. Eks. oplever jeg flere og flere på dba der vil se original kvittering for eks. møbler, cykler etc. Det er ikke kun et spørsmål om pris når der handles. Jeg må sige jeg er noget overrasket over at der kan være tvivl om dette men det er klart, som Jacob også er inde på, at er man ligeglad med hvad man får for uret ved salg ja så bliver prisen afgørende.
Mvh Klaus Mvh Klaus
11-07-2014, 04:21 PM
TioMalo Skrev:Nu er det vist meget forskellige ure vi handler med, Baun. Et Rolex sportsmodel for 34K med B&P er nemmere (hurtigere) at sælge end det samme ur for 30K uden. Jeg ville tro at med vintage Omega har B&P ikke så stor betydning (men jeg ved naturligvis ikke). Hvis det er tilfældet er uret uden box og papir sat for højt i pris Og Vintageure er der vist generelt større prisforskel på med B&P end nye ure - fordi det er noget mere unikt med et 60'er ur med B&P end et ur fra 2005 vh Baun Se min samling og profil
11-07-2014, 04:22 PM
Stensbjerg Skrev:Men prissat efter forholdene/markedet så er jeg ikke i tvivl om at uret som er komplet Jammen så er urene jo ikke prissat efter markedet. Var de det blev de solgt lige hurtigt. vh Baun Se min samling og profil
11-07-2014, 04:24 PM
KlausM Skrev:Det er ikke kun er et spørgsmål om pris men også trykhed, gensalgs muligheder og ønsker om et komplet sæt der gør sig når et ur vælges. Vi synes måske det er noget pjat men der er mange der føler sig bedre tilpas med et komplet sæt. Eks. oplever jeg flere og flere på dba der vil se original kvittering for eks. møbler, cykler etc. Det er ikke kun et spørsmål om pris når der handles. Jeg må sige jeg er noget overrasket over at der kan være tvivl om dette men det er klart, som Jacob også er inde på, at er man ligeglad med hvad man får for uret ved salg ja så bliver prisen afgørende. Nu er der jo så også 20 ure med B&P for hver gang der er er et uden - og der er fint købere til ure uden B&P hvis prisen er rigtig. Rigtig er den pris det kan sælges til lige så hurtigt eller langsomt som et med B&P. Man kan jo trods alt sagtens få verificeret urets ægthed hos en AD. Vanskeligere er det ikke vh Baun Se min samling og profil
11-07-2014, 06:17 PM
Citat:Man kan jo trods alt sagtens få verificeret urets ægthed hos en AD. Vanskeligere er det ikke Det har kun meget lidt at gøre med urets ægthed. Mere med det lidt abstrakte fornemmelse om at købe noget komplet (som Klaus nævner), at kunne sælge det igen hurtigt videre, tryghed mm. Efter en lille menneskealder med ure, har jeg det absolut bedst med ure som har B&P. Også når jeg ikke tænker videresalg og absolut ikke er i tvivl om klokkens ægthed / proveniens. Jeg tror at din påstand har mere at gøre med det at du vil promovere en marketingsmetode, hvor prisen er først den rigtige når alle varianter af varen sælges lige hurtigt. Dvs. hvis pølsemanden har frankfurtere og hotdogs for kr. 25 pr. stk. men sælger to frankfurtere mod en hotdog, skal hotdogs pris nedjusteres ned og ned indtil de sælger lige så tjept end frankfurtere ? Man kan ende med hotdogpris på 5 kr. og stadigvæk sælges der mere frankfurtere. Hvorfor ? Fordi prisen af varen er ikke altafgørende for køberen, derimod fornemmelsen og oplevelsen. Samme gælder ure. Jacobs eksempel om ur uden B&P for en krone er naturligvis overdreven, men peger alligevel til den rette retning; der er ting som ikke er lige ønskede og eftertragtede som andre fra samme kategori og prissætning af disse er sekundært. Din teori om "fejlprisning af varen"" funker muligvis med aktier og værdipapirer man absolut ikke med ting og sager hvor den irrationelle og følelsesmæssige er afgørende (= f. eks. ure). God weekend - John Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
11-07-2014, 07:32 PM
Sikke en debat jeg har sat igang..
Jeg vender tilbage når (hvis) der kommer nyt metal omkring min arm! God weekend og tak for de gode svar! vh Niels Peter |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|