Sub 16610 med fake skive
Jeg er blevet kontaktet af en fyr der skulle have lidt råd og vejledning vedr. en 16610 som han har købt på DBA som skulle være ægte (ifølge første melding fra AD) men med uægte skive. Han har nu fat i sælgere i flere led tilbage.
Det jeg vil spørge om er hvorfor i alverden man sætter en uægte skive på en 16610. Jeg kan simpelthen ikke se idé'en med det.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Det giver da ingen mening... Det økonomiske incitament for at gøre det må det være minimalt, hvis der overhovedet kan vindes noget der!?

Men du har nu pirret nysgerrigheden lidt, har du ikke mulighed for at smide et billede af skiven op?
Simon Hedegaard
Svar
Kommer her:

İmage

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Det er jo egentlig ret tydeligt!

Fandt gutten ud af hvem der havde fået skiftet skiven eller hvorfor der var kommet en anden skive i? Kan det have været et som synes at markeringerne (tritium) er blevet for patineret og købt en ny hjem via ebay. Og på den måde så fået fat i en fake og så fået en ikke kyndig urmager til at smide den i!?

Har uret så været forbi en AD og fået tjekket alt efter (åbnet ind til værket)?
Simon Hedegaard
Svar
Alt er muligt og fyren jeg har talt med har både fat i sælger fra DBA og en forhandler i Italien. Han har ikke fået svar endnu. AD'en (som ikke ligger i KBH eller Herning) har ind til videre sagt god for værket.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Underligt, at den har været igennem minimum tre hænder uden at nogen har reageret, før nu! En eller anden må da have vidst det, den skive er da imo helt skidt Icon_e_confused

Men du må gerne lige følge op på den, når du ved lidt mere!
Simon Hedegaard
Svar
Det skal jeg nok. Nu skal vi lige se om sælger er til at have med at gøre.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg imponeres stadig over, at I kan se den er fake - og i det hele taget har så godt styr på fake og ikke fake detaljer
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Amehlbye Skrev:Jeg imponeres stadig over, at I kan se den er fake - og i det hele taget har så godt styr på fake og ikke fake detaljer
Det første som springer i øjenene er de time markeringer, men der er også andre ting når man ser lidt nærmere Icon_e_surprised

Her er hvordan den skal se ud!
İmage

Ved godt at det er meget lettere når man nu har noget at sammenligne med på siden, men fejlene på den fake skive er simpelthen for store til at man vil kunne overse det, har man haft et par 16610'ere i hånden Icon_e_confused Men dette viser dog, at det kan være smart at alliere sig med en som har 110% styr på tingene når man køber, eller købe igennem en af pro'erne Icon_e_wink
Simon Hedegaard
Svar
Amehlbye Skrev:Jeg imponeres stadig over, at I kan se den er fake - og i det hele taget har så godt styr på fake og ikke fake detaljer
Også jeg, men denne gang (vist nok første gang ever) kunne også jeg se, at den var fake pga. timemarkeringerne Icon_hello
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)