Why do some Brands lose so much money compaired to new price
#1
Why is it that certain brands lose a lot of money compaired to new price? Many brands that make good watches just cannot hold their prices on the used market.Is it because of their image their service or something else? It would be intresting to read what members of this site mean.
I think it has something to do with image tradition and last but not least what is inside the watch.Many of these brands are a fantastic used buy if you intend to keep the watch.But some brands are just hard to sell and i think unfairly so even when they have lost a lot of money.Yes you can buy them for a very good used price but they are still hard to sell again.I think it has got a lot to do with the original new price.These brands are selling their watches at prices they are simply not worth to begin with.Let us take one example a GP Sea hawk costs more new than a Rolex Deep Sea.GP do not have the image or marketing name that compairs to Rolex.So is the Hawk a better watch or what? Or is it overpriced? Maybe it has got something to do with production and development costs.I think it is the fact that we pay through the nose for development cost with smaller brands and we rarely see that money again.Remember a seller will always tell you the truth most of the time because he wants to see you again.But it is what the seller does not tell you that you have to research yourself.And believe it or not there are many brands that dealers will simply not deal in. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#2
På grund af manglende prisstyring. Maurice Lacroix findes i stor stil på nettet, og sælges her med rabatter på op til 70% Icon_e_surprised
Svar
#3
Claus Tukjær Skrev:På grund af manglende prisstyring. Maurice Lacroix findes i stor stil på nettet, og sælges her med rabatter på op til 70% Icon_e_surprised
Yes but is it just that ?It sounds incredible that a watch can be sold at so many different prices.I know that what you are saying is true Claus i just wonder if it is something brands do on purpose.You know see if any mugs buy them at the high price before we put them down to the real price.I think they do Icon_e_wink Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#4
Manglende efterspørgsel både som nyt og brugt.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#5
I virkeligheden kan man sige, at GP´s lavere brugtpriser giver mere fornuft end Rolex tilsvarende. Det er ikke ret mange varer generelt, biler, vaskemaskiner, computere, cykler osv. som kan sælges som brugte til 85% af ny prisen. Den høje brugtpris for visse mærker, er snarere udtryk for en for høj pris for en brugtvare, end den lavere pris på GP og MLC f.eks. er at betragte som underlig.. Det er vores samlermani/lyst til at fortælle og vise visse mærker/lyst til ikke at tabe penge på hobbyen, som giver visse mærker en sjov brugtpris - der alt andet lig, er tosset høj for en second hand vare.

Jeg tror Willy har lidt ret i, at det også i en vis grad drejer sig om, at visse urmærker er for dyre fra nye, når man ser på efterspørgsel, brand-value - værk o.l.

Omvendt, hvis det var tilfældet, hvordan overlever så GP og Maurice L C som er nævnt her. De overlever jo ved at sælge nye ure, og gør det vel til nogen der synes de har den værdi som de nu engang betaler for dem? Hvorfor skulle det pludseligt være så anderledes for de ure fra samme mærker, som brugt-ure?

Jeg TROR det kan ha at gøre med, at det er to ret forskellige grupper som køber nye ure, og køber brugte ure. Brugturs køberne køber TROR JEG langt færre forskellige mærker end ny-urs køberne. Brugt-urs-køberne ligger tungt i visse få mærker, Rolex, Omega, Panerai, Breitling o.l. men ikke ret tungt når man kommer bare lidt længere ud. Det er mærker som de dels ved sikrer en rimelig videresalgspris - dels er værd at tale med vennerne/forum deltagerne om.

DET tvinger prisen for disse lidt "outsider" mærker ned brugtprismæssigt TROR jeg.



Jeg mener stadigt det er lidt fjollet at bare købe for at få prøvet nye ure, og så skulle skyde videre efter en måned, men da der er mange der gør det, så er det klart, at de vælger de relativt færre "sikre" investeringer i Rolex, Omega osv, og fravælger sjældnere mærker
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#6
Branding/markedsføring vejer tungt men det der måske betyder allermest når man ser bort fra de "hårde" værdier er omtale i form af eks urfora de såkaldte communities.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#7
Ja det er jo meget udbredt Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#8
hannover_dk Skrev:I virkeligheden kan man sige, at GP´s lavere brugtpriser giver mere fornuft end Rolex tilsvarende. Det er ikke ret mange varer generelt, biler, vaskemaskiner, computere, cykler osv. som kan sælges som brugte til 85% af ny prisen. Den høje brugtpris for visse mærker, er snarere udtryk for en for høj pris for en brugtvare, end den lavere pris på GP og MLC f.eks. er at betragte som underlig.. Det er vores samlermani/lyst til at fortælle og vise visse mærker/lyst til ikke at tabe penge på hobbyen, som giver visse mærker en sjov brugtpris - der alt andet lig, er tosset høj for en second hand vare.

Jeg tror Willy har lidt ret i, at det også i en vis grad drejer sig om, at visse urmærker er for dyre fra nye, når man ser på efterspørgsel, brand-value - værk o.l.

Omvendt, hvis det var tilfældet, hvordan overlever så GP og Maurice L C som er nævnt her. De overlever jo ved at sælge nye ure, og gør det vel til nogen der synes de har den værdi som de nu engang betaler for dem? Hvorfor skulle det pludseligt være så anderledes for de ure fra samme mærker, som brugt-ure?

Jeg TROR det kan ha at gøre med, at det er to ret forskellige grupper som køber nye ure, og køber brugte ure. Brugturs køberne køber TROR JEG langt færre forskellige mærker end ny-urs køberne. Brugt-urs-køberne ligger tungt i visse få mærker, Rolex, Omega, Panerai, Breitling o.l. men ikke ret tungt når man kommer bare lidt længere ud. Det er mærker som de dels ved sikrer en rimelig videresalgspris - dels er værd at tale med vennerne/forum deltagerne om.

DET tvinger prisen for disse lidt "outsider" mærker ned brugtprismæssigt TROR jeg.



Jeg mener stadigt det er lidt fjollet at bare købe for at få prøvet nye ure, og så skulle skyde videre efter en måned, men da der er mange der gør det, så er det klart, at de vælger de relativt færre "sikre" investeringer i Rolex, Omega osv, og fravælger sjældnere mærker
Well written mr hannova a hell of a lot of truth in what you say there in my opinion. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#9
willy Skrev:
hannover_dk Skrev:I virkeligheden kan man sige, at GP´s lavere brugtpriser giver mere fornuft end Rolex tilsvarende. Det er ikke ret mange varer generelt, biler, vaskemaskiner, computere, cykler osv. som kan sælges som brugte til 85% af ny prisen. Den høje brugtpris for visse mærker, er snarere udtryk for en for høj pris for en brugtvare, end den lavere pris på GP og MLC f.eks. er at betragte som underlig.. Det er vores samlermani/lyst til at fortælle og vise visse mærker/lyst til ikke at tabe penge på hobbyen, som giver visse mærker en sjov brugtpris - der alt andet lig, er tosset høj for en second hand vare.

Jeg tror Willy har lidt ret i, at det også i en vis grad drejer sig om, at visse urmærker er for dyre fra nye, når man ser på efterspørgsel, brand-value - værk o.l.

Omvendt, hvis det var tilfældet, hvordan overlever så GP og Maurice L C som er nævnt her. De overlever jo ved at sælge nye ure, og gør det vel til nogen der synes de har den værdi som de nu engang betaler for dem? Hvorfor skulle det pludseligt være så anderledes for de ure fra samme mærker, som brugt-ure?

Jeg TROR det kan ha at gøre med, at det er to ret forskellige grupper som køber nye ure, og køber brugte ure. Brugturs køberne køber TROR JEG langt færre forskellige mærker end ny-urs køberne. Brugt-urs-køberne ligger tungt i visse få mærker, Rolex, Omega, Panerai, Breitling o.l. men ikke ret tungt når man kommer bare lidt længere ud. Det er mærker som de dels ved sikrer en rimelig videresalgspris - dels er værd at tale med vennerne/forum deltagerne om.

DET tvinger prisen for disse lidt "outsider" mærker ned brugtprismæssigt TROR jeg.



Jeg mener stadigt det er lidt fjollet at bare købe for at få prøvet nye ure, og så skulle skyde videre efter en måned, men da der er mange der gør det, så er det klart, at de vælger de relativt færre "sikre" investeringer i Rolex, Omega osv, og fravælger sjældnere mærker
Well written mr hannova a hell of a lot of truth in what you say there in my opinion. Willy

Meget gennem tænkt og godt skrevet og giver dig ret i din vurdering hannova..
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)